Sirvoy kan automatisch je beschikbaarheid up to date houden en nieuwe boekingen binnenhalen vanaf Booking.com.

Zie punt 8 hieronder.

Volg deze instructies om de verbinding te activeren:

  1. Laat je Booking.com account manager weten dat je verbinding wilt maken met Sirvoy via XML. Vermeld daarbij ons partner ID: 289. Wanneer dit gecontroleerd is, zul je een XML-overeenkomst krijgen van je Booking.com account manager met instructies hoe je de verbinding kunt activeren.
  2. Wanneer Booking.com ons heeft geïnformeerd over je XML verbinding zullen we je een email sturen met het verzoek om je kamertypes te “mappen”, dat is het matchen van je kamertypes in Booking.com met de hiermee corresponderende kamertypes in Sirvoy. We adviseren je om de instelling “Pas prijzen in update aan” te activeren. Als deze instelling uit staat moet je handmatig prijsupdates sturen.
  3. Zorg ervoor dat je zeker weet dat alle kamertypes de juiste restricties hebben. De kamers zullen namelijk gelijk beschikbaar gesteld worden zodra de verbinding is geactiveerd.
  4. Om ervoor te zorgen dat eventuele aanpassingen in al bestaande boekingen goed worden doorgegeven aan Sirvoy, is het belangrijk dat er geen boekingen op Booking.com zijn die een niet actieve Booking.com kamertype hebben. Ook is het belangrijk om tijdens het opzetten van de verbinding met Booking.com, je kamertypes niet aan te passen. Dit is dus de periode tussen het aanvragen van de verbinding en het moment dat deze daadwerkelijk is geactiveerd.
  5. Ons support team krijgt automatisch een melding wanneer het mappen van de kamertypes is afgerond. Ze zullen dit voor je controleren en vervolgens een bevestiging sturen naar Booking.com. Kort daarna zul je een e-mail krijgen van Booking.com met instructies hoe je de verbinding kunt activeren. Lees dit artikel om te zien hoe je de juiste tariefsoorten kunt instellen op Booking.com. Zo ben je er zeker van dat de juiste prijs wordt weergeven op Booking.com.
  6. Wanneer je de instelling “Pas prijzen in update aan” niet gebruikt, moet je nu naar Instellingen -> Channels -> Booking.com gaan en klikken op de knop “Prijsupdate versturen” en de instructies daar volgen. Wanneer je toch automatisch prijsupdates wilt versturen, ga dan naar Instellingen -> Channels -> Booking.com en klik op Bewerken. Je kunt dan de instelling “Pas prijzen in update aan” alsnog activeren.
  7. Als je op dit moment creditcard gegevens ontvangt via Booking.com, dan zullen deze vanaf nu via de connectie verstuurd worden en niet langer zichtbaar zijn via het Booking.com extranet. Om ze te kunnen benaderen moet je de “Sirvoy Kluis” functionaliteit gebruiken (“Creditcard gegevens veilig opslaan”). Als je de Sirvoy integratie met Stripe gebruikt kunnen de card gegevens ook automatisch daar opgeslagen worden.
  8. Wanneer je verbinding actief is, zullen we alle komende boekingen die je eventueel al op Booking.com hebt ontvangen voor je importeren. Dit zorgt ervoor dat toekomstige wijzigingen of annuleringen goed worden verwerkt. Voeg deze alsjeblieft niet handmatig toe. Als deze boekingen handmatig zijn aangemaakt in Sirvoy maar later automatisch worden geïmporteerd, dan zullen ze als overboekingen geregistreerd worden.

Opmerking: Wanneer de verbinding is opgezet zul je niet langer je tarieven, beschikbaarheid of restricties kunnen aanpassen via Booking.com. Alle updates worden dan vanuit Sirvoy gedaan. Wanneer een wijziging is gedaan vanuit Sirvoy dan zal dit enkele minuten later zichtbaar zijn op Booking.com. We reden je wel aan om van tijd tot tijd te controleren of je beschikbaarheid, prijzen en boekingen correct gesynchroniseerd worden.

Opmerking: Hoewel de beschikbaarheid vrijwel direct wordt gesynchroniseerd tussen Sirvoy en de Channels, is er altijd een klein risico op dubbele boekingen. Dit kan bijvoorbeeld gebeuren wanneer dezelfde fysieke kamer beschikbaar gemaakt wordt op meerdere channels tegelijk. Dit kan bijvoorbeeld als de laatst beschikbare kamer tegelijkertijd verkocht wordt via je website en een verkoopkanaal. Dit komt zelden voor, zelfs bij heel drukke hotels. Maar mocht dit gebeuren dan verwacht het verkoopkanaal dat je hen direct informeert. Afhankelijk van je overeenkomst met hen, kan de partner-service van het kanaal je helpen zo snel mogelijk een oplossing te vinden.