Als er een overboeking optreedt, ontvangt u een e-mailwaarschuwing en wordt er ook een bericht weergegeven op de pagina met boekingsdetails.

Het overboekingsbericht laat zien wat er werd gevraagd (kamertype, aantal gasten, datums, enz.). Vergelijk die informatie met de huidige boekingsinhoud om erachter te komen wat het probleem is en wat er ontbreekt. Meestal was er geen kamer beschikbaar of was de kamer niet beschikbaar voor het volledige datumbereik.

Als u de gasten kunt huisvesten:

  1. Voeg handmatig kamers toe aan de boeking, ofwel van het gevraagde kamertype, of een gelijkwaardig kamertype.
  2. Markeer de overboeking als opgelost.

Als u de gasten niet kunt huisvesten:

  1. Neem zo snel mogelijk contact op met het boekingskanaal en leg de situatie uit. Sirvoy kan voor u geen contact opnemen met het boekingskanaal.
  2. Als het boekingskanaal ermee instemt om de boeking te annuleren of de datums te wijzigen, wordt deze automatisch bijgewerkt zodra de update is ontvangen in Sirvoy.

Let op:

  • Het annuleren van de boeking in Sirvoy heeft geen invloed op de boekingsstatus in het boekingskanaal. Als de boeking moet worden geannuleerd, moet dit worden geïnitieerd vanaf het boekingskanaal.
  • Uw overeenkomst met het boekingskanaal vereist mogelijk dat u alternatieve accommodatie zoekt.
  • Als u rechtstreeks contact opneemt met de gast met een alternatieve aanbieding, kan de gast ermee instemmen de boeking te annuleren of te wijzigen via het boekingskanaal.

De redenen voor overboekingen kunnen variëren. Als u veel overboekingen krijgt, vragen heeft of hulp nodig heeft om soortgelijke problemen in de toekomst te voorkomen, neem dan contact op met ons supportteam. De gerelateerde artikelen op deze pagina kunnen ook meer nuttige informatie bieden.