Sirvoy kan automatisch je beschikbaarheid updaten en boekingen binnenhalen vanaf Agoda.

Volg deze stappen om de connectie te activeren:

  1. Laat je accountmanager bij Agoda weten dat je verbinding wilt maken met Sirvoy via een XML-verbinding.
  2. Als het verzoek is goed gekeurd, ga je naar Instellingen -> Channels -> Agoda.
  3. Voer eerst je Agoda hotel ID in en klik vervolgens op “Opslaan”.
  4. Hierna word je gevraagd om je kamertypes die je in Agoda hebt te mappen met de hiermee corresponderende Sirvoy kamertypes.
  5. Zorg ervoor dat je alle controleert dat voor al je kamertypes de restricties goed zijn ingesteld omdat de kamers op het moment dat de verbinding actief is beschikbaar worden gesteld voor boekingen.
  6. Nadat je mapping gedaan is, moet je contact opnemen met het Sirvoy supportteam zodat we de verbinding kunnen activeren.
  7. Als je op dit moment creditcard gegevens ontvangt vanuit Agoda, dan zullen deze vanaf het moment dat de verbinding actief is verstuurd worden via de koppeling in plaats van dat ze zichtbaar zijn in het extranet. Om toegang te krijgen tot de creditcard gegevens moet je de “Sirvoy Vault” functie activeren. Als je de integratie met Stripe gebruikt zullen de card gegevens daar ook automatisch opgeslagen worden. Zie hiervoor ons artikel over het ontvangen van creditcard gegevens vanuit channel reserveringen met Stripe.

Opmerking: Zodra de verbinding is voltooid, zal u niet langer in staat zijn om verandering in prijzen, beschikbaarheid, beperkingen (zie enkele uitzonderingen hier), etc. via uw Agoda login te maken. Alle updates moeten worden gedaan vanuit Sirvoy. Zodra een wijziging is aangebracht in Sirvoy, wordt deze binnen een paar minuten weergegeven op het Agoda. We raden u echter nog steeds aan om af en toe via uw Agoda login te controleren of beschikbaarheid, tarieven en boekingen correct zijn bijgewerkt en gesynchroniseerd.

Opmerking: Hoewel de beschikbaarheid tussen Sirvoy en de channels vrijwel direct wordt gesynchroniseerd bestaat er altijd een kleine kans op overboekingen. Bijvoorbeeld wanneer dezelfde kamer op meerdere booking channels tegelijk wordt aangeboden. Het kan bijvoorbeeld gebeuren dat de laatst beschikbare kamer op hetzelfde moment wordt verkocht via de booking engine op je website als op een booking channel. Dit komt zelden voor, zelfs voor hotels met een zeer hoge bezettingsgraad. Als dit echter toch gebeurd, dan verwacht het booking channel dat je hen per direct informeert zo dat ze, afhankelijk van je overeenkomst met ze, de partner service van de channel je kan helpen met het zo snel mogelijk vinden van een oplossing.

Opmerking: Extra bedden moeten worden opgegeven in de bezettingsinstellingen in Sirvoy. Stel dat u bijvoorbeeld een Agoda kamertype heeft waarvoor u de bezetting heeft ingesteld op “2+1 extra bedden” op Agoda. U dient dan, voor het Sirvoy-kamertype dat is toegewezen aan dat Agoda-kamertype, de kamertype-instelling “Aantal gasten” aan te passen naar 2 en “Max. aantal gasten (incl. extra bedden)” naar 3. De bezettingsinstellingen voor uw Agoda kamertypes zijn te zien op de Agoda mapping pagina in Sirvoy. Merk op dat dit in tegenstelling is tot hoe het werkt voor andere kanalen (zie meer in dit artikel ). Als u met verschillende kanalen werkt en extra bedden aanbiedt, raden we u daarom aan duplicaat (alias) kamertypes in te stellen die uniek zijn voor Agoda.

Opmerking: Vanwege een beperking aan de kant van Agoda, kunt u geen hogere minimale of maximale verblijfsduur instellen dan 99. Elke hogere waarde die u instelt in de beperking “Boekbare dagen” in Sirvoy, heeft niet het gewenste effect op het kanaal.