De channel manager van Sirvoy kan verbinding maken met Booking.com om boekingen op te halen en automatisch de beschikbaarheid en prijzen van kamers bij te werken.
Voordat je begint:
- Maak een Booking.com-account aan.
- Wijzig op Booking.com inactieve kamertypes naar actieve kamertypes voor alle huidige boekingen, zodat ze correct worden geïmporteerd in Sirvoy.
- Stel de beschikbaarheid en beperkingen van het Sirvoy-kamertype in zoals u dat wilt.
- Onthoud dat Sirvoy alle bestaande boekingen van Booking.com zal importeren zodat u dat niet zelf hoeft te doen.
Koppel uw Sirvoy- en Booking.com-accounts:
- Log in op uw Booking.com-account.
- Ga naar Account -> Connectivity Provider en klik op “Zoeken”.
- Zoek en selecteer Sirvoy in het zoekveld (partner-ID 289).
- Vink het vakje “Toegang tot extranet” aan. Dit is cruciaal voor ons team om te helpen bij fouten van Booking.com.
- Ga in Sirvoy naar Instellingen -> Channels -> Booking.com en klik op ‘Verbinden’.
- Wijs uw kamertypes op Booking.com toe aan de overeenkomende kamers in Sirvoy om de verbinding tot stand te brengen.
- Ons ondersteuningsteam zal uw mapping beoordelen en via een bevestigingsmail zullen we doorgeven wanneer de verbinding actief is.
Uw Sirvoy- en Booking.com-accounts zijn nu verbonden!
Double-check:
- Of de beschikbaarheid en tarieven correct zijn gesynchroniseerd met Booking.com.
- Dat Booking.com uw prijzen correct weergeeft.
- Dat het “Maximum aantal volwassenen” voor elk kamertype op Booking.com overeenkomt met het “Max. aantal gasten (incl. extra bedden)” van het gekoppelde Sirvoy-kamertype.
- Dat de extra bedden/kinderen van Booking.com niet meegenomen zijn onder Sirvoy’s “Max. aantal gasten (incl. extra bedden).” Dat de prijs voor extra bedden en kinderen wordt nog steeds geregeld vanaf Booking.com, niet vanuit Sirvoy
- Voor 3 volwassenen + 2 extra bedden op Booking.com moet “Max. aantal gasten (incl. extra bedden)” in Sirvoy 3 zijn, niet 5.
- Voor 2 volwassenen + 2 extra bedden op Booking.com moet “Max. aantal gasten (incl. extra bedden)” in Sirvoy 2 zijn, niet 4.
Vanaf nu regelt Sirvoy de tarieven, beschikbaarheid en beperkingen (met enkele uitzonderingen) voor uw Booking.com-account. Voer daarom alle toekomstige updates van die functies in Sirvoy uit, omdat ze deze instellingen in Booking.com overschrijven.
Wijzigingen die in Sirvoy zijn aangebracht, zijn binnen enkele minuten van toepassing op Booking.com.
Voordat je begint:
Nu uw accounts zijn gekoppeld, worden betalingsgegevens anders opgeslagen.
- Booking.com geeft niet langer betalingsgegevens van klanten weer.
- De functie “Sirvoy Vault” kan betalingsinformatie opslaan zodra deze is geactiveerd, maar kan geen kosten in rekening brengen bij klanten.
- Stripe, onze aanbevolen betalingsoplossing, kan betalingsgegevens opslaan en klanten kunnen rechtstreeks met Stripe worden belast vanuit Sirvoy.