Sirvoy kan uw beschikbaarheid automatisch up-to-date houden en uw boekingen ophalen van het Expedia-netwerk.

Als je al bestaande, toekomstige boekingen op Expedia hebt, worden deze niet automatisch opgehaald en geregistreerd in Sirvoy. Zie punt 6 hieronder.

Volg deze instructies om de verbinding te activeren:

  1. Log in op de Expedia Partner Central en volg de instructies in dit support sartikel om een verbinding aan te vragen. Zorg ervoor dat uw prijsmodel is ingesteld op OBP (op bezetting gebaseerde prijzen) en LAR (Laagste beschikbare prijs). Neem bij twijfel over deze instellingen contact op met uw accountmanager.
  2. Meestal sturen we u binnen 24 uur een e-mail waarin u wordt gevraagd uw kamertypes in kaart te brengen (of te matchen). Ga naar Instellingen -> Channels -> Expedia . U wordt gevraagd om de kamertypes die beschikbaar zijn in Expedia toe te wijzen aan uw overeenkomstige kamertypes in Sirvoy. We raden u ook aan om de instelling “Tarieven automatisch updaten” in te schakelen, anders moeten tariefupdates handmatig worden geactiveerd. De verbinding wordt automatisch geactiveerd zodra de mapping (het matchen van de kamertypes) is voltooid.
  3. Zorg ervoor dat u controleert dat voor alle kamertypes de juiste beperkingen zijn ingesteld, aangezien de kamers onmiddellijk boekbaar worden nadat de verbinding is geactiveerd.
  4. Als je automatische tariefupdates niet hebt ingeschakeld bij het mappen van de kamertypes, ga je nu naar Instellingen -> Channels -> Expedia en klik je op “Prijsupdate verzenden”, en volg je de instructies. Als je de tarieven automatisch wilt laten bijwerken, ga dan terug naar Instellingen -> Channels -> Expedia en klik op “Bewerken”. Zorg ervoor dat de instelling genaamd “Tarieven automatisch updaten” is ingeschakeld.
  5. Als je momenteel creditcardgegevens via Expedia ontvangt, worden de kaartgegevens, zodra de verbinding actief is, via de verbinding verzonden in plaats van dat ze zichtbaar zijn in je extranet. Om toegang te krijgen tot de creditcardgegevens, moet u de functie “Sirvoy Vault” gebruiken. Als u Sirvoy’s Stripe-integratie gebruikt, worden de details daar ook automatisch opgeslagen. Zie ons artikel over het ontvangen van creditcardgegevens van kanaalboekingen met Stripe voor meer informatie.
  6. Boekingen die voorafgaand aan de verbinding via Expedia zijn ontvangen, worden niet automatisch opgehaald en geregistreerd in Sirvoy. Ze moeten handmatig in Sirvoy worden geïmporteerd, bij voorkeur voorafgaand aan de verbinding. Als u een groot aantal van dergelijke boekingen heeft, helpen wij u graag met het importeren. Zie dit artikel voor  instructies.

Opmerking: Zorg ervoor dat je prijzen zijn ingesteld als OBP (op bezetting gebaseerde prijzen) en LAR (Laagste beschikbare prijs) op het extranet van je kanaal. Zodra de verbinding tot stand is gebracht, kunt u de tarieven, beschikbaarheid, beperkingen, enz. Niet meer wijzigen vanuit uw Expedia-login. Alle updates moeten worden gedaan vanuit Sirvoy. Zodra een wijziging is aangebracht in Sirvoy, wordt deze binnen een paar minuten weergegeven op Expedia. We raden u echter nog steeds aan om af en toe via uw Expedia-login te controleren of beschikbaarheid, tarieven en boekingen correct zijn bijgewerkt en gesynchroniseerd. In geval van technische problemen ongeacht aan welke zijde van de verbinding, stuurt Expedia u de boeking per e-mail of fax.

Opmerking: Hoewel de beschikbaarheid vrijwel onmiddellijk wordt gesynchroniseerd tussen Sirvoy en de kanalen, is er altijd een klein risico op dubbele boekingen wanneer dezelfde fysieke kamer tegelijkertijd beschikbaar wordt gesteld op meerdere boekingskanalen. De laatste kamer kan bijvoorbeeld in hetzelfde moment zowel via uw website als via een ander boekingskanaal worden geboekt. Dit gebeurt zeer zelden, zelfs bij drukke hotels. Maar als dit toch gebeurt, verwacht het boekingskanaal dat u hen onmiddellijk op de hoogte stelt, zodat, afhankelijk van uw overeenkomst, de partnerservice van het kanaal zo snel mogelijk kan helpen bij het vinden van een oplossing.