Note: De informatie in dit artikel bevat systeembeschrijvingen van derden die zonder voorafgaande kennisgeving kunnen worden gewijzigd. Houd er daarom rekening mee dat sommige details verouderd kunnen zijn als gevolg van recente wijzigingen die door de derde partij zijn aangebracht.

Als u een actief myallocator-account heeft, kunt u deze verbinden met Sirvoy. Sirvoy kan uw beschikbaarheid automatisch up-to-date houden en uw boekingen ophalen vanuit myallocator.

Opmerking: Als je bestaande toekomstige boekingen hebt op myallocator, dan zullen ze niet automatisch opgehaald en geregistreerd worden in Sirvoy. Zie punt 3 hieronder.

Volg de onderstaande stappen om de verbinding mogelijk te maken:

In myallocator

  1. Ga naar Integrations -> PMS connections
  2. Sta API-toegang (API  Access) toe aan Sirvoy

In Sirvoy

  1. Ga naar Instellingen -> Kanalen -> myallocator en klik op “Bewerken”.
  2. Voer uw gebruikersnaam en wachtwoord van myallocator in en volg de instructies om uw kamertypes te mappen.
  3. Boekingen die gemaakt zijn op myallocator voor dat je verbinding hebt gemaakt met Sirvoy worden niet automatisch opgehaald en geregistreerd in Sirvoy. Ze moeten handmatig in Sirvoy worden geïmporteerd, bij voorkeur voor dat je de verbinding maakt. Als u een groot aantal van dergelijke boekingen heeft, helpen wij u graag met het importeren. Zie dit artikel voor instructies.

Opmerking: Zodra de verbinding is voltooid, zal u niet langer in staat zijn om verandering in prijzen, beschikbaarheid, beperkingen (zie enkele uitzonderingen hier), etc. via uw myallocator login te maken. Alle updates moeten worden gedaan vanuit Sirvoy. Zodra een wijziging is aangebracht in Sirvoy, wordt deze binnen een paar minuten weergegeven op het myallocator . We raden u echter nog steeds aan om af en toe via uw myallocator login te controleren of beschikbaarheid, tarieven en boekingen correct zijn bijgewerkt en gesynchroniseerd.

Opmerking: Hoewel de beschikbaarheid vrijwel onmiddellijk wordt gesynchroniseerd tussen Sirvoy en de kanalen, is er altijd een klein risico op dubbele boekingen wanneer dezelfde fysieke kamer tegelijkertijd beschikbaar wordt gesteld op meerdere boekingskanalen. De laatste kamer kan bijvoorbeeld in hetzelfde moment zowel via uw website als via een ander boekingskanaal worden geboekt. Dit gebeurt zeer zelden, zelfs bij drukke hotels. Maar als dit toch gebeurt, verwacht het boekingskanaal dat u hen onmiddellijk op de hoogte stelt, zodat, afhankelijk van uw overeenkomst, de partnerservice van het kanaal zo snel mogelijk kan helpen bij het vinden van een oplossing.

Opmerking: In zeldzame gevallen kunnen boekingen van kanalen worden verdeeld over verschillende kamers.