5 manieren om meer directe boekingen te krijgen

29 november 2019 02:49 CET

Het ontvangen van rechtstreekse boekingen betekent dat je een rechtstreekse relatie hebt met je gast. Als die relatie goed begint zal dat de kans op een goede review zeker vergroten en misschien krijg je er een loyale gast bij die jarenlang zal blijven komen.

Maar hoe kun je nu meer directe boekingen krijgen, aangezien de trend is dat de meeste reizigers rechtstreeks naar de grotere OTA‘s gaan? Laten we eens kijken naar een paar eenvoudige verbeteringen die je gelijk kunt toepassen.

1. Zorg voor een gemakkelijk te begrijpen website

Wanneer mensen op je website aankomen, willen ze dat het begrijpelijk en eenvoudig te navigeren is. Zorg ervoor dat je je gasten nuttige informatie geeft over je accommodatie en foto’s van hoge kwaliteit toevoegt, zodat je jou bedrijf op de best mogelijke manier promoot. Lees ons interview met een vastgoed fotograaf die haar favoriete advies deelde over hoe je het beste een woning etaleert. Gezien het feit dat zoveel gasten nu onderzoek doen en boeken via hun mobiel of tablet, is het ook van vitaal belang dat de website geschikt is voor mobiele apparaten, zodat zoveel mogelijk mensen er toegang tot kunnen krijgen.

2. Gebruik actie knoppen

Gebruik Actie-knoppen zoals ‘Galerij’, ‘Neem contact met ons op’, ‘Kamer‘ en de belangrijkste, ‘Boek Hier ‘. De knop “Boek Nu” kan op veel plaatsen worden neergezet, zoals in het bovenste menu of als een popup-venster op de homepage en onderaan op de website. Een duidelijke Actie-knop die werkt en je naar de juiste plaats brengt is belangrijk als je wilt dat je bezoekers direct boeken.

3. Plaats een Booking Engine

Zodra een gast besloten heeft om bij je te boeken is het belangrijk dat ze het proces helemaal kunnen voltooien tot aan de reserveringsbevestiging. En om dit voor hen mogelijk te maken heb je een Booking Engine nodig. Een Booking Engine maakt het mogelijk voor gasten om gemakkelijk en veilig een boeking rechtstreeks op je website te maken. Ze zullen in staat zijn om te zien welke kamers beschikbaar zijn, ze kunnen een kortingscode gebruiken als ze er een hebben en uiteindelijk hun betaling doen.

“Een duidelijke Actie-knop die werkt en je naar de juiste plaats brengt is belangrijk …”

4. Bieden goede kortingen

Om de aandacht van reizigers te kunnen vangen, laten OTA‘s zo veel mogelijk aanbiedingen zien. Waarom probeer je niet hetzelfde door je klanten te verleiden,met een kortingscode of met lagere prijzen voor gasten die direct boeken? Het kan ook met aanbiedingen zoals kamerupgrades, een gratis inbegrepen ontbijt, gratis WiFi, uitzicht op zee, gratis annuleren of gratis wijzigingen. Maak het waard voor jegasten waard om rechtstreeks via de website te boeken.

5. Promoot je website

Als je directe boekingen wilt, moeten mensen je website kunnen vinden. Om je zichtbaarheid te maximaliseren, moet je je publiek kennen. Als je weet op welke doelgroep je je wilt richten, is het eenvoudiger om je advertenties aan te passen zodat ze de juiste mensen bereiken vanaf de juiste plek. Je kunt je verbinding met een OTA ook gebruiken om je online aanwezigheid te versterken met het Billboard-effect. Dit extra voordeel zal het verkeer naar je site verhogen zonder dat het extra kosten meebrengt. Zie hoe je dit kunt gebruiken in je voordeel in ons vorige artikel: Laat je bedrijf groeien met het Billboard-effect.