Laat je bedrijf groeien met het Billboard-effect

15 augustus 2017 15:18 CEST

Wat is het Billboard Effect?

Volgens het Cornell onderzoek is het billboard effect een marketing en reclame voordeel dat werkt voor hotels die zijn aangemeld bij OTA’s (Online Reisbureaus) zoals Booking.com of Expedia. Dat voordeel impliceert een toename niet alleen in directe boekingen, maar ook een boost in zoekopdrachten naar het hotel online. Om het billboardeffect te kwantificeren bestudeerde het experiment een hotels die worden geëxploiteerd door JHM-hotels en die op Expedia worden vermeld. Uit onderzoek bleek dat hotels die op Expedia stonden, een aanzienlijke toename van directe boekingen zagen via de eigen distributiekanalen van deze hotels. Hieruit werd geconcludeerd dat gasten die een voorkeurshotel vinden op een OTA daarna de tijd nemen om de website van het hotel rechtstreeks te bezoeken om meer gedetailleerde informatie te verzamelen.

Hoe OTA’s u geld kunnen besparen

OTA’s doen enorme reclame-investeringen om ervoor te zorgen dat ze zich versterken en succesvol blijven. Terwijl kleinere hotels zich dit soort kosten niet kunnen veroorloven, kunnen ze via hun vermeldingen op deze kanalen op de schouders van deze reuzen staan om hun eigen bedrijf aan te kondigen en indirect te profiteren van de online zichtbaarheid van deze OTA‘s. In het onderzoek dat in het begin werd genoemd, bleek dat de directe boekingen tussen 7,5 en 26% stegen wanneer vermeld op Expedia – een aanzienlijke incrementele toename van reserveringen.

Waarom doet mijn website er toe?

De belangrijkste redenen waarom een consument de tijd zal nemen om direct de website van het hotel te bezoeken zijn om meer specifieke informatie te verzamelen, om de hotelprijzen te vergelijken met die van de OTA’s en om meer gedetailleerde foto’s van de accommodatie te bekijken. Hierdoor is de waarde van een hotel website onweerlegbaar en elke investering die hier wordt gedaan zal vrijwel zeker worden terugverdiend door de inkomsten die je krijgt vanuit directe boekingen.

Maak uw website direct-booking vriendelijk

Het is van groot belang om ervoor te zorgen dat uw website er goed uitziet en dat er goede, professionele afbeeldingen van uw hotel op staan met aansprekende foto’s van uw kamers. Schrijf inhoud die makkelijk leest en niet te zwaar is. Wees detailgericht en zorg ervoor dat belangrijke informatie wordt opgenomen en gemakkelijk te vinden is. Aangezien concurrerende prijzen een belangrijke factor zijn bij het binnenhalen van directe boekingen, moet u ervoor zorgen dat u speciale aanbiedingen promoot door ze op uw homepagina te plaatsen. OTA-vermeldingen terzijde, uw website zal het eerste contactpunt zijn en moet gebruiksvriendelijk genoeg zijn om uw gast te verleiden direct te boeken in plaats van via de OTA. Natuurlijk, om dit te kunnen doen zal uw website online boekingen moeten kunnen accepteren op een manier die er voor zorgt dat uw gasten er op vertrouwen geeft dat het betalingsproces via de website goed verloopt. Hier kunnen wij bij helpen. Sirvoy heeft zijn eigen boekingsformulier dat gemakkelijk geïntegreerd kan worden in de backend van elke website en omdat het voldoet aan de PCI-regelgeving kunnen u en uw gasten er van op aan dat gevoelige informatie op een veilige manier wordt behandeld. U kunt meer informatie vinden over hoe ons systeem u kan helpen om meer directe boekingen te realiseren door onze support pagina’s te bezoeken.