Er is een verschil tussen een channel kamertype en een channel kamertarief. Een kamertype staat voor een of meerdere fysieke kamers. Een tarief vertegenwoordigt een bepaald type prijs voor die kamer. Een kamertype genaamd ‘Tweepersoonskamer’ kan bijvoorbeeld worden aangeboden voor $ 100 (tarief A), maar kan tegelijkertijd ook worden aangeboden voor $ 125 (tarief B).
Verschillende aanbiedingen voor hetzelfde kamertype moeten worden ingesteld als “tarieven” op de channel, niet als verschillende kamertypes.
Voorbeeld: Stel dat u slechts één fysieke kamer in uw hotel heeft, maar u wilt het aanbieden als een eenpersoonskamer en als een tweepersoonskamer. Als je het (onjuist) instelt als twee verschillende kamertypes op het kanaal, zal het kanaal denken dat je eigenlijk twee fysieke kamers hebt.
Het bovenstaande voorbeeld kan leiden tot een overboeking als een gast beide kamers tegelijkertijd boekt. Om dit te voorkomen moet je tarieven (rates) registreren in plaats van kamertypes. Zie onderstaande afbeelding:
Tip: We raden aan om ten minste twee tarieven op het kanaal te hebben: een standaardtarief en een niet-restitueerbaar tarief. Dit zorgt voor flexibiliteit zowel voor u als voor uw gasten. We raden ook aan om beide tarieven toe te wijzen aan Sirvoy-kamertypes. Dit maakt het voor u mogelijk om een van de tarieven voor boekingen te sluiten en de andere open te houden. Lees dit artikel voor een volledige instructie over het mappen van verschillende channel tarieven. Uw channel accountmanager kan u helpen beter te begrijpen welke tarieven uw bedrijf ten goede kunnen komen.