Betalingen kunnen op twee manieren worden gevolgd in Sirvoy.
Betalingen registreren in boekingen
Betalingen kunnen als betalingsnota’s in een boeking worden vastgelegd. Dit zijn geen fiscale documenten, maar zijn handig als geheugensteuntjes; zoals een briefje met de tekst “deze gast heeft €100 betaald”. U kunt eenvoudig betalingen in boekingen toevoegen en verwijderen, tenzij ze zijn gekoppeld aan een kassabon of factuur.
Betaaloplossingen waarmee gasten online kunnen betalen, kunnen betalingen ook automatisch registreren. Dergelijke betalingen worden vaak vóór de aankomstdatum ontvangen, bijvoorbeeld op het moment van boeken.
Vooruitbetalingen kunnen worden opgenomen als onderdeel van uw boekhoudrapport.
Betalingen kunnen worden losgekoppeld van boekingen, maar verschijnen nog steeds in de betalingslijst. Als een betaling echter onjuist is, kan deze worden geannuleerd (of geannuleerd), waardoor het bedrag op nul wordt gezet. Voor traceerbaarheid kunnen betalingen niet volledig worden verwijderd.
Een factuur of ontvangstbewijs maken
Met behulp van de facturatie functie in Sirvoy kunt u facturen en/of bonnen aanmaken. Deze documenten zijn gemaakt voor belastingdoeleinden en geven uw werkelijke verkopen weer.
- Facturen – Kunnen later betaald worden.
- Contante ontvangsten – Wordt beschouwd als onmiddellijk betaald.
Eerder geregistreerde betalingen kunnen worden overgeschreven naar een factuur of kassabon en worden gebruikt als “betaalmethode”. Het verschuldigde saldo zal dienovereenkomstig worden aangepast op de factuur.