“Sirvoy heeft onze productiviteit en kostenbesparingen aanzienlijk verbeterd. Met het gemakkelijke overzicht dat het biedt, kan ik check-ins vanuit huis afhandelen, waardoor ik geen personeel op locatie nodig heb. Dit niveau van flexibiliteit is essentieel geweest bij het optimaliseren van onze activiteiten en het maximaliseren van onze middelen.”
-Chalene Kullberg, locatiemanager van Engeltofta Seaside Lodge
Sinds de opening in 1882 ademt de Seaside Lodge Engeltofta in het Zweedse Gävle, feest, glamour en levenslange liefde. De muren zijn meegegroeid met de geschiedenis; elke nieuwe generatie stewards heeft de kasteelachtige charme verzorgd en uitgebreid. De Engeltofta, ooit een privéresidentie, is nu een gerenommeerd hotel, conferentie- en restaurantlocatie; het opent zijn deuren voor iedereen die verlangt naar tijdloze elegantie.
Het laatste hoofdstuk in zijn rijke geschiedenis begon in 2012. Onder leiding van locatiemanager Chalene Kullberg werd Engeltofta gemoderniseerd tot een luxe hotelervaring, niet alleen esthetisch, maar ook technologisch.
De uitdaging: Beperkte groei in handenarbeid
Vóór Sirvoy beheerde Engeltofta zijn boekingsadministratie handmatig, waarbij elke reservatie met de hand werd geopend en gesloten. Het proces vrat aan de productiviteit van de lodge en hield het personeel aan het kantoor gekluisterd.
Chalene zei: “We hadden niet eens een boekingssysteem. We schreven alles op in een grootboek! We wilden iets dat heel flexibel was, zodat we het op onze telefoons konden gebruiken en het overal mee naartoe kon.”
In de jaren 1880 werden hotels goed bediend met pen en papier, maar Chalene wist dat het bedrijf meer mobiliteit nodig had om te kunnen gedijen in het internettijdperk. Tijd en arbeid gingen verloren en het boekingsgrootboek was een bal en ketting, die het team beperkte in zijn mogelijkheden om te werken waar ze nodig waren.
Het 19e-eeuwse pand had een 21e-eeuwse oplossing nodig.
De oplossing: Sirvoy’s cloud-gebaseerde software
“We hadden iets nodig dat heel flexibel was en waarmee we gemakkelijk konden werken. Zodat al onze medewerkers het gemakkelijk konden gebruiken. We wilden onze gasten inchecken waar we ook waren, zonder ze fysiek te hoeven ontmoeten.”
Sirvoy onderscheidde zich van de menigte tijdens Chalene’s onderzoek. De aangename leercurve, gebruiksvriendelijke interface en cloud-gebaseerde aard waren precies wat nodig was. Haar team zou verlost zijn van tijdrovende administratie en de flexibiliteit hebben om overal te werken, met elk apparaat.
Maar meer dan dat, Sirvoy’s booking engine en channel manager betekende dat de boekingen binnenstroomden zonder enige inspanning van het Engeltofta personeel. Hierdoor zou het pand zijn online aanwezigheid als nooit tevoren kunnen uitbreiden, zonder verlies van werk voor Chalene of haar team.
De voordelen: 203% toename in bezettingsgraad
“Ik kan de check-ins vanuit huis doen, ik hoef geen medewerker op locatie te zetten om de check-ins af te handelen, wat geweldig is. Ik kan ze op zaterdag en zondag doen. Het is geen probleem. Ik kan het zelfs doen als ik in Spanje of ergens anders ben.”
Naast de flexibiliteit die het Chalene’s team bood, breidden Sirvoy’s integraties met populaire boekingsplatforms de zichtbaarheid en het online bereik van het pand uit , terwijl er tijd vrijkwam.
Nieuwe boekingen, beschikbaarheid en prijzen worden automatisch bijgewerkt op de channels op het internet. Deze integratie speelde een cruciale rol bij het genereren van constante reservaties, zelfs tijdens de uitdagende pandemie.
Sinds de implementatie van Sirvoy heeft Engeltofta opmerkelijke resultaten geboekt:
- De kamerbezetting steeg van 18,43% in 2013 naar 56% in 2023; een stijging van 203,49%!
- Het totale aantal jaarlijkse reservaties is constant gestegen, zelfs tijdens de pandemie.
“De mogelijkheid om contactloos in te checken en het gemak van zelfbedieningsopties worden zeer gewaardeerd door onze gasten. Het heeft ons geholpen een sterke aanwezigheid te behouden in een concurrerende markt en terugkerende klanten aan te trekken die onze unieke benadering van gastvrijheid waarderen.”