[Samenvatting webinar] Vijf punten om mee te nemen die u kunnen helpen in contact te komen met uw hotelgasten

01 mei 2021 01:31 CEST

Vorige maand werd Sirvoy, als een de experts uit deze branche, uitgenodigd door Siteminder om als panellid hun webinar bij te wonen: “Reconnect – Innovaties en trends om te herenigen met uw hotelgasten”. Hoewel 2021 geen volledige reset van de toestand van de wereld betekende, heeft het ons hoop gegeven nu we zien dat de pandemische omstandigheden over de hele wereld verbeteren. Vrienden en families komen weer bij elkaar, bedrijven verwelkomen terugkerende klanten en hotels zullen weer contact maken met hun gasten.

Opnieuw contact maken is van vitaal belang, zowel om de gastrelatie te herstellen als om de gesprekken die plaatsvinden binnen de reis- en hotelbranche opnieuw aan te gaan. Dit is het moment om de balans op te maken, effectief te plannen en vooruit te komen Dit kan betekenen dat u uw marketingfocus moet verleggen, u zich moet aanpassen aan veranderende gastvereisten en nieuwe oplossingen moet ontdekken.

Dit is het moment om de balans op te maken, effectief te plannen en vooruit te komen

Het webinar behandelde:

  • De laatste inzichten betreffende online reisagenten en de beste boekingskanalen voor de Amerikaanse en Canadese markten
  • Technische innovaties om op te letten
  • De huidige status van API’s in de branche
  • Metazoeken en de krachtige rol hiervan voor hotels
  • Discussies en advies over connectiviteit

Voor degenen onder u die niet de kans hebben gekregen om mee te luisteren, hier zijn de belangrijkste hoogtepunten waarvan we zeker weten dat u ze interessant zult vinden:

Inzichten in de markt:

De gasthorizon op aankomstdatum is een ENORME indicator van het aantal lastminute-boekers. De periode van 0-30 dagen betreft het grootste deel van de inkomsten en dat zal in de nabije toekomst zo blijven. Mensen vinden het nog niet prettig om ver van tevoren te boeken, gezien de onzekerheid van de toekomst en hoe ze dingen het afgelopen jaar zo vaak hebben zien veranderen. Het is belangrijk om alles te doen wat u kunt om deze last-minute zaken binnen te halen door uw online aanwezigheid uit te breiden, uw marketingstrategieën te vergroten en het vertrouwen van de boeker te verzekeren, terwijl u toch uw winst maximaliseert. Als u pakketten inschakelt die extra items of extra dagen tegen een gereduceerd tarief bevatten, kunt u de inkomsten die verloren gaan door het aanbieden van lastminutedeals in te halen.

Technische innovaties en trends om op te letten:

Uit de eerste opiniepeiling van het publiek bleek dat een overweldigende 62% van de hoteliers wil investeren in technische innovaties die zich richten op gastcommunicatie. Siteminder heeft een app store-platform geïntroduceerd voor partner-naar-hotel-connectiviteit, genaamd Siteminder Exchange. De apps die deel uitmaken van de Hotel App Store werden vroeger beschouwd als een “luxe” voor bedrijven die zich bovenmatig wilden inspannen. Nu zijn ze een essentiële noodzaak voor succes. Herevaluatie van uw bedrijf om ruimte en geld beschikbaar te maken voor deze toepassingen zal absoluut noodzakelijk zijn om een geweldige klantervaring te behouden terwijl u fysiek “Hands off” bent. Deze gastervaringen zullen herhaal- en verwijzingsactiviteiten stimuleren in een tijd waarin beide soorten verblijven doorgaans lager zijn dan in het verleden.

API’s in de branche:

De siteminder app store is gebouwd op een set open API’s, Application Programming Interface. API is een term die we veel vaker gebruiken dan 5 jaar geleden, maar in wezen stelt dit het ene technische platform in staat om met het andere te communiceren en relevante gegevens door te geven, bijvoorbeeld hoe de gegevens van Sirvoy-klanten worden gesynchroniseerd met de SiteMinder Channel manager. Vroeger, 10-15 jaar geleden, bestonden er nog maar heel weinig hospitality-toepassingen en degenen die er waren konden niet met elkaar worden gekoppeld. Nu zijn er duizenden met voornamelijk gestandaardiseerde en open API’s.

API’s zijn ongelooflijk belangrijk voor het opbouwen van een goede technische infrastructuur en rapportage. Eén bedrijf kan niet alles alleen doen. Het is beter om uw inspanningen op één niche te concentreren, het echt goed te doen en samen te werken met leveranciers buiten hun kerncompetentie. Sirvoy biedt bijvoorbeeld een complete oplossing voor wat betreft het beheer van het onroerend goed en de boeking, maar het is onmogelijk dat we alle oplossingen die beschikbaar zijn op Siteminder Exchange kunnen ontwikkelen en aanbieden.  We willen de ogen van onze klanten openen voor de apps waarvan ze niet eens weten dat ze ze nodig hebben!  Het enorme aantal oplossingen kan intimiderend zijn voor onze klanten, dus het is erg belangrijk voor ons dat iedereen zich op zijn gemak voelt met wat er te vinden is en niet achterblijft.

Metazoeker – hoe belangrijk is het?

Metasearch, de zoekmachines die tarieven voor verschillende hotels weergeven, was een ander onderwerp dat werd besproken. 45% van de ondervraagden was van mening dat Google de dominante metazoeker was. Maar hoe belangrijk is een metazoeker? Nou, het gevoel was dat zichtbaarheid op zoveel mogelijk kanalen en platforms erg belangrijk is voor onze klanten. De kracht van uw website en de indruk die u geeft, zijn echter even essentieel. Meer dan 50% van de boekingen die Sirvoy voor klanten maakt, zijn directe boekingen en onze nieuwe Website Builder wint aan kracht, wat ons laat zien dat klanten hun digitale voetafdruk serieuzer nemen dan ooit.

Advies over verbinding maken met gasten

Volgens de World Hotel Index van Siteminder komen de meeste inkomsten in de VS uit last-minute en korte temijn boekingen.  Het is belangrijk om opnieuw te evalueren hoe u zaken doet en bereid bent om tegen uw eerdere “normen” in te gaan. Om deze last-minute boekingen vast te leggen, is het belangrijk om uw online aanwezigheid zoveel mogelijk uit te breiden naar 1) meer zichtbaarheid te hebben om deze last-minute reserveringen te krijgen, maar 2) meer zichtbaarheid te hebben op meerdere platforms om hopelijk meer boekingen met een langere lead te krijgen keer. Door pakketten en incentives aan te bieden voor een langer verblijf, of tariefplannen die alleen van toepassing zijn op toekomstige verblijven, kunt u uw toekomstige reserveringen een boost geven zonder dat u alleen op de last-minute reserveringen hoeft te vertrouwen. Het is gemakkelijk om in de val te trappen door uw reeds verlaagde tarieven te verlagen om op het laatste moment kamers te vullen, maar veel boekers vertrouwen hierop en wachten tot het laatste moment om deze deals te krijgen. Door sterk te blijven in uw prijzen en marketing van uw aanbiedingen via andere wegen, zoals ervaringen, extra verkoopartikelen, verhoogde gastcommunicatie of netheid op sociale afstand, enz., Kan dit helpen om uw kamers en uw portemonnee vol te houden.