Vier redenen waarom Virtuele kaarten zorgen voor een revolutie in de hotelboekingsindustrie

Waarschijnlijk heb je de term ‘virtuele kaarten’ inmiddels gehoord, maar er lijkt veel verwarring te bestaan over wat deze creditcards precies doen. Aangezien ze steeds populairder worden in de hotelbranche, is het belangrijk om precies te weten waarom sommige gasten er de voorkeur aan geven en hoe ze uw bedrijf mogelijk kunnen beïnvloeden. We hebben vier van de belangrijkste redenen onderzocht waarom virtuele kaarten de weg van de toekomst worden.

Veiligheid en beveiliging

Het verschil tussen een virtuele creditcard en een gewone creditcard is dat de virtuele alleen online werkt. Een virtuele kaart kan slechts voor een beperkte tijd en voor een beperkt bedrag worden belast. Het is geen fysieke kaart die kan worden gestolen of verloren kan raken en het is niet gekoppeld aan een gewone creditcard waardoor de kans dat u het slachtoffer wordt van creditcardfraude uiterst onwaarschijnlijk is.

De gast maakt de boeking en betaalt zoals gewoonlijk via het kanaal. Als de betalingsinstellingen van het hotel echter het gebruik van virtuele kaarten toestaan, dan stuurt het kanaal het hotel geen creditcardgegevens van de gast. In plaats daarvan maken ze een virtuele creditcard zodat een gast zich volledig veilig kan voelen over zijn betaling.

Onze functie   “Sirvoy Vault” maakt het mogelijk om de virtuele creditcardgegevens op een veilige manier op te slaan. Dit is ook erg handig als u Stripe als uw betalingsoplossing gebruikt, omdat niet elke virtuele kaart van een OTA automatisch door Stripe wordt opgeslagen, maar dit kan wel met deze Sirvoy-functie. Sirvoy’s   integratie met Stripe kan worden gebruikt om later virtuele kaarten aan te slaan.

… als uw hotel zich op zakenreizigers richt dan is het accepteren van virtuele kaarten een must!

Gemakkelijker voor zakenreizigers

Virtuele kaarten zijn gemakkelijk en veilig voor bedrijven, omdat ze kamers voor werknemers kunnen vooruitbetalen zonder zakelijke creditcards te hoeven uitdelen, en de reiziger hoeft zich geen zorgen te maken dat hij zijn eigen persoonlijke kaart moet gebruiken.

Dit maakt fysieke plastic kaarten overbodig en wordt door veel bedrijven gewaardeerd om het gebruiksgemak. Dus als uw hotel zich op zakenreizigers richt dan is het accepteren van virtuele kaarten een must!

Zo moeilijk is het niet

Tenminste, niet als je het goed doet. Als een boeking vooraf is betaald via een kanaal, sturen ze je een virtuele kaart. Het bedrag van deze virtuele kaart is meestal de prijs van de kamer plus belastingen Het ziet eruit als een gewone creditcard en het wordt opgeslagen als een gewone creditcard als u een PMS heeft die hiermee overweg kan.

Een probleem dat veel hoteliers zijn tegengekomen, zijn de incidentele kosten bij het afrekenen. U kunt de extra kosten niet rechtstreeks aan het virtuele kaartnummer toevoegen, omdat het geldbedrag vooraf is bepaald en de transactie dan wordt geweigerd. Wanneer een situatie als deze zich voordoet, is de beste oplossing gewoon om de persoonlijke kaart van de gasten aan te slaan.

De weg van de toekomst

Veiligheid en gebruiksgemak voor zowel hotel als gast zijn iets waar de horeca naar streeft, dus het is niet meer dan normaal dat virtuele kaarten de weg van de toekomst zijn.

Boekingskanalen zoals Booking.com, Expedia en Agoda gebruiken ze al en hierdoor kunnen gasten zich volledig veilig voelen bij het maken van een boeking.

Dit interessante artikel door   Klarna bewijst dat statistisch gezien de meeste millennials zelfs niet eens een creditcard gebruiken. Slechts een op de drie bezat een plastic kaart. En degenen die wel een fysieke kaart gebruikten, gaven de voorkeur aan prepaid-opties bij een online aankoop. Betekent dit dat zelfs creditcards snel verouderd kunnen raken?

Het is erg belangrijk dat hotels up-to-date zijn als het gaat om de veiligheid van betalingen, en virtuele kaarten zijn de veiligste optie voor zowel het hotel als de gast. Alles bij elkaar genomen, kunnen we zeker zeggen dat dit een trend is die blijft!

Update: Virtuele kaarten evolueren nog steeds en sommige van onze partners ondervinden problemen met de acceptatie van deze nieuwe technologie. Een aanhoudend probleem met de virtuele kaartgegevens die door Expedia zijn verzonden zorgen ervoor dat deze niet aangeslagen kunnen worden. U kunt hierover meer informatie vinden in  dit ondersteuningsartikel .