Om e-mail templates te versturen op basis van een categorie kun je de volgende stappen uitvoeren:

  1. Voeg een categorie toe aan elk kamertype.
  2. Ga naar Instellingen -> Booking engine.
  3. Klik op de drie stippen naast de gewenste booking engine.
  4. Klik in de vervolgkeuzelijst op ‘Bewerken’.
  5. Stel “Categorieën” in op “Als er geen categorie is gekozen, probeer deze dan automatisch in te stellen.”
  6. Ga hierna naarInstellingen -> Talen en Teksten -> E-mail Sjablonen en open de e-mail template die je voor deze categorie hebt gemaakt. Selecteer je keuze in het “Automatisch Versturen” veld. Selecteer de categorie waarvoor je deze e-mail wilt versturen in het gedeelte: “Als de geboekte categorie overeenkomt met:”.bild
  7. Om de automatische categoriekiezer te activeren, gaat u naar Instellingen -> Channels -> Booking.com/Expedia -> Verbinden en zet u “Categorie automatisch instellen” op “AAN”. 
    Opmerking: Om ervoor te zorgen dat Sirvoy automatisch de categorie voor boekingen van verkoopkanalen instelt, kan er slechts één categorie worden toegevoegd aan kamertypes die via verkoopkanalen worden verkocht. Als een kamertype dat is aangesloten op een verkoopkanaal, is gekoppeld aan meer dan één categorie, kan Sirvoy niet automatisch bepalen welke categorie moet worden ingesteld voor boekingen voor dat kamertype en moet dit handmatig worden ingesteld.
Opmerking: Wanneer je niet je eigen boekingsbevestiging maakt zal de standaard Sirvoy bevestiging gebruikt worden. Boekingsbevestigingen worden niet gestuurd naar reserveringen die gemaakt zijn via channels. In plaats daarvan zullen gasten de bevestiging vanuit de channel toegestuurd worden. Alle andere sjablonen, zoals “1 dag na de gekozen gebeurtenis” zullen voor alle reserveringen verstuurd worden.