Met de functie ‘Reden van het verblijf’ kan jij of je gasten de reden voor een boeking opgeven. Deze informatie is nuttig voor statistische rapporten, zoals rapporten voor het Zweedse Statistieken Bureau (SCB), en om services dienovereenkomstig aan te passen.

Hoe je de reden van verblijf kunt instellen

Er zijn drie methoden om de reden van een boeking te specificeren:

  1. Booking engines: Gasten kunnen bij het maken van een boeking via de booking engine de reden van hun verblijf, ‘Zakelijk’ of ‘Vakantie’, kiezen. Deze instelling kan optioneel, vereist of verborgen zijn. Als het verborgen of optioneel is en niet gekozen is, wordt de boeking standaard ingesteld op ‘Niet ingesteld’. Om deze instelling te wijzigen, ga naar Instellingen -> Booking engines -> Pas standaard velden aan.
  2. Booking.com: Voor deze boekingen kan Sirvoy automatisch de reden van het verblijf detecteren als ‘Zakelijk’ of ‘Vakantie’. Boekingen van andere channels worden echter standaard ingesteld op ‘Niet ingesteld’.
  3. Boekingdetails pagina: Je personeel kan de reden van het verblijf handmatig selecteren op de boekingdetails pagina. Opties zijn onder meer ‘Zakelijk’, ‘Vakantie’, ‘Conferentie’, ‘Groep’, ‘Overig’ of ‘Niet ingesteld’.

 

Reden Selecteerbaar in
Zakelijk Booking engine en boekingsdetails
Vakantie Booking engine en boekingsdetails
Conferentie Boekingdetails
Groep Boekingdetails
Niet ingesteld Boekingdetails. Dit is de standaardinstelling als er geen ander reden is opgegeven.
Andere Boekingdetails. Niet opgenomen in rapporten aan statistische bureaus, zoals de SCB. Bedoeld voor doeleinden zoals personeelshuisvesting of asielzoekerskamer.