Opmerking: De informatie in dit artikel bevat uitleg over een systeem van derden welke zonder voorafgaande kennisgeving kan worden gewijzigd. Houd er daarom rekening mee dat sommige details verouderd kunnen zijn als gevolg van recente wijzigingen die door deze derde partij zijn aangebracht.

Wanneer je Google Adwords gebruikt, kun je een trackingcode maken zoals hieronder.

Zie dit artikel voor meer uitgebreid advies over het instellen van de trackingcode op uw website.

image

Het is mogelijk om alle gemaakte conversies (boekingen die worden voltooid via uw boekingssysteem) bij te houden in Google Ads. U kunt Google Ads-conversies ook bekijken in Google Analytics met behulp van Google Tag Manager.

Je kunt het op deze manier instellen:

  1. Ga naar uw Google Ads-account op de Google Ads-website. Klik dan op: Tools & Instellingen > Metingen > Conversies > Toevoegen (+) Conversie > Website. Maak uw conversieactie op die pagina en zorg ervoor dat u een tag instelt met Google Tag Manager.
  2. Kopieer en plak de “Conversie-ID” en “Conversielabel” weergegeven op het tabblad “Google Tag Manager gebruiken” hierboven en ga vervolgens naar Sirvoy onder: Ga naar Instellingen -> Booking Engine -> Beheer Booking Engines en klik op “Bewerken”. Voer de waarden in onder “Google Conversion Id” en “Google Conversion Label” en sla ze op.
  3. Als u Google Tag Manager gebruikt, kunt u daar dezelfde conversie-ID en hetzelfde conversielabel toevoegen door naar uw Google Tag Manager-account op de Google Ads-website te gaan en vervolgens op: Tags > Nieuw > Tagconfiguratie > Kies Tagtype > Conversies bijhouden van AdWords > Voeg de bovenstaande ID toe > Opslaan.
  4. Ga in Google Tag Manager naar: Trigger toevoegen > Kies een triggertype > Paginaweergave > Enkele paginaweergaven. Voeg de URL toe waar ze terechtkomen bij het voltooien van een boeking via de Sirvoy Booking Engine. Voeg de specifieke voorwaarden toe (“URL bevat…”) waaronder triggers worden geactiveerd, bijvoorbeeld “URL bevat demoshop/checkout/order ontvangen/”.