Het algemene dringende advies is om de gast te vragen om een noodzakelijke wijziging of annulering van een boeking te maken vanuit de openbare boekingspagina van het kanaal. Dit zorgt voor een correcte beschikbaarheid, beperkt het risico van overboekingen en betekent dat boekingen hetzelfde zijn aan de kant van het kanaal en in Sirvoy.

Als u er echter voor kiest om een kanaalboeking alleen in Sirvoy te wijzigen of te annuleren, houd dan rekening met het volgende:

  • De boeking op het kanaal wordt niet dienovereenkomstig bijgewerkt.
  • Als een boeking eerst wordt geannuleerd in Sirvoy en later wordt geannuleerd op het kanaal, dan is de kans heel groot dat er beschikbaarheidsproblemen en mogelijke overboekingen komen.

Als het kanaal het mogelijk maakt voor het hotel om boekingen op het extranet van het kanaal te wijzigen of te annuleren, zal dit er in het algemeen toe leiden dat de boeking ook automatisch wordt gewijzigd of geannuleerd in Sirvoy, en zal daarom geen problemen veroorzaken. Zie uitzonderingen hieronder.

Opmerking: Expedia biedt hotels de mogelijkheid om boekingen te markeren als geannuleerd op Expedia Partner Central. U kunt ervoor kiezen om deze functie te gebruiken. U moet in dat geval echter de boeking handmatig annuleren in Sirvoy, aangezien Expedia geen update van de boeking naar Sirvoy zal sturen.

Opmerking: In tegenstelling tot andere kanalen, zal Sirvoy zeer weinig details ontvangen van boekingen die gestuurd worden vanuit iCal-kanalen. Kamerprijs, bezetting, kamertype, naam (namen) of gerelateerde creditcardgegevens worden NIET verzonden vanaf het kanaal. Daarom zullen wijzigingen van deze details niet binnenkomen op Sirvoy.