Met Google Hotel Ads en Google Free Booking Links kunnen gasten rechtstreeks boeken via uw eigen website, in plaats van via OTA’s. Google toont jouw prijzen en een link naar je website via Google Search, Google Maps, enz. U moet een Google Business Profile-account hebben om uw hotel zichtbaar te maken voor potentiële klanten. Probeer de Google-gids voor hulp om hiermee aan de slag te gaan.

Waarin verschillen gratis boekingslinks van betaalde links (Google Hotel Ads)?

De gratis boekingslinks geven vergelijkbare informatie weer als betaalde boekingslinks, maar het belangrijkste verschil is eenvoudig: hoteladvertenties zijn betaalde links, gerangschikt volgens de advertentieveiling van Google, terwijl gratis boekingslinks onbetaalde links zijn, gerangschikt op basis van hun waarde voor de gebruiker. Google kan binnen de beschikbare boekingsmodule deze gratis boeking links weergeven naast de Hotel Ads advertenties. Hotelpartners betalen geen kosten voor gratis boeking links en Google ontvangt geen betalingen voor plaatsing of gebruikers interactie bij deze links.

Lees meer over gratis boekingslinks in dit Google-artikel.

Vereisten voor de tot stand te brengen verbinding

U moet aan een aantal vereisten voldoen voordat u verbinding kunt maken met Google Hotel Ads of Google Free Booking Links. Aangezien Google deze controleert voordat een verbinding wordt geaccepteerd, is het belangrijk om deze wijzigingen aan te brengen voordat de verbinding in Sirvoy wordt geactiveerd.

  • De contactgegevens van het hotel die u hier in Sirvoy heeft toegevoegd, moeten overeenkomen met de contactgegevens die u heeft ingevoerd in uw Google-bedrijfsprofiel.
  • Uw Google-bedrijfsprofiel moet worden bijgewerkt met afbeeldingen, beschrijvingen, enz.
  • De categorie van uw property of je Google Business Profiel moet een van de geaccepteerde categorieen zijn. Gewoonlijk zorgen alleen categorieën zoals “hotel” of “resort” ervoor dat een verbinding tot stand kan worden gebracht. “Vakantieverhuur” en “appartement” zijn voorbeelden van categorieën die niet in aanmerking komen voor een aansluiting. Ook moet u voldoen aan de kwalificaties voor een accommodatiebedrijf. Raadpleeg dit Google-artikel voor een volledige lijst met geaccepteerde categorieën en kwalificaties voor accommodatiebedrijven. Sommige hiervan vereisen dat u:
    • Alle kamers op één locatie heeft;
    • een receptie heeft waar nieuwkomers kunnen inchecken;
    • er altijd permanent beheer ter plaatse is;
    • binnenloop klanten welkom zijn.
  • Op uw startpagina moet, met beschrijvingen en foto’s, blijken dat u voldoet aan de bovengenoemde kwalificaties.

Hoe u uw Sirvoy-account kunt koppelen aan Google Hotel Ads of Google Free Links

  1. Ga naar Instellingen -> Kanalen -> Google Hotel Ads en klik op ‘Bewerken’.
  2. Selecteer ‘Alleen gratis boekingslinks’ of voor betaalde advertenties de biedmethode die u wilt gebruiken (CPC of CPA), inclusief gratis boekingslinks. Je wilt wellicht met een laag bod beginnen en het bod verhogen wanneer je advertenties niet worden getoond. Een hoger bod kan nodig zijn als dezelfde kamerprijs wordt aangeboden door andere OTA’s.
  3. Wanneer je meerdere booking engines hebt in Sirvoy dan kun je kiezen welke engine je wilt gebruiken voor deze booking channel.
  4. Voer de URL in voor de pagina waar je de Sirvoy-booking engine op je website hebt geïnstalleerd, bijvoorbeeld http://hotel-website.com/book-now/. Als u dit niet doet, wordt alleen de boekingsmodule zelf weergegeven (gehost door Sirvoy).
  5. De advertentiekosten worden elke maand afgetrokken van je accountsaldo in Sirvoy namens Google (valutaconversie kan plaatsvinden).

CPC (kosten per klik)

We raden een minimum bod van $ 1-2 aan. Houd er rekening mee dat Google je bod per klik en per nacht in rekening brengt.

CPA (betalen per conversie)

Selecteer het maximale percentage dat je bereid bent te betalen in commissie. De advertenties worden automatisch geoptimaliseerd, dus het is goed om het wat tijd te geven voordat je het resultaat gaat evalueren of instellingen gaat wijzigen.

Google brengt alleen commissie in rekening voor voltooide boekingen. Er worden echter commissiekosten in rekening gebracht, zelfs als de boeking later wordt geannuleerd. Houd daarom bij het instellen van je commissiepercentage rekening met het gemiddelde annuleringspercentage voor jouw bedrijf . Als je bijvoorbeeld een annuleringspercentage hebt van 10% en ervoor hebt gekozen om 8% commissie te betalen, dan zijn de werkelijke advertentiekosten voor de voltooide verblijven (9 van de 10) 8,9%.

Opmerking:

  • Je kamertypes en kamertype-duplicaten kunnen op dit platform worden verkocht. Google geeft echter geen kamertypes weer die zijn geclassificeerd als ‘Intern kamertype’ in uw Sirvoy-instellingen.
  • De Google-zoekpagina toont alleen prijzen voor 2 gasten.

Opmerking: Wanneer u via Sirvoy adverteert met Google Ads, worden de kosten met een vertraging van enkele dagen gerapporteerd. Om dit te compenseren, wordt een van uw Sirvoy accountsaldo een bedrag ($ 60, € 50 of een gelijkwaardig bedrag in uw accountvaluta) gereserveerd als borg. Als u Google Ads zou deactiveren, wordt het gereserveerde bedrag weer vrijgegeven.

Wanneer u uw rekeningoverzicht in Sirvoy bekijkt, ziet u dit gereserveerde bedrag, evenals uw werkelijke uitgaven aan Google Ads voor de huidige maand. Als het beschikbare saldo onder nul daalt, wordt uw Google Ads-weergave niet meer weergegeven en wordt het accountsaldo als negatief gemarkeerd, totdat u uw accountsaldo zoals gewoonlijk weer aanvult.