Soms ziet u misschien iets dat een probleem lijkt te zijn – een boeking is gemarkeerd als geannuleerd op uw Expedia-extranet, maar niet in Sirvoy. Is er een probleem met de verbinding? Niet per se.

Dit probleem doet zich voor wanneer een boeking wordt gewijzigd door Expedia. Wanneer de gast iets in de reservering wil wijzigen, zal Expedia de reservering annuleren en een nieuwe aanmaken, met een nieuw reserveringsnummer.

Daarom lijkt de reservering geannuleerd te zijn op Expedia, maar dat is het eigenlijk niet. De nieuwe boeking in Expedia zal hetzelfde „bevestigingsnummer (confirmation number)” hebben als de oorspronkelijke boeking, wat overeenkomt met het boekingsnummer in Sirvoy.

Volg deze stappen om te controleren of een boeking daadwerkelijk geannuleerd is op Expedia of dat deze alleen is gewijzigd:

  1. Zoek naar reserveringen in het Expedia-extranet met de achternaam van de gast of gebruik het bevestigingsnummer (Sirvoy-boekingsnummer).
  2. Als u twee verschillende Expedia-boekingen ziet met hetzelfde bevestigingsnummer, betekent dit dat de reservering is gewijzigd en niet daadwerkelijk door de gast is geannuleerd, alles is in orde.

Expedia heeft hun systeem zo gebouwd en Sirvoy kan dit gedrag niet veranderen. Als een boeking wordt aangegeven als geannuleerd in Expedia maar niet in Sirvoy en het bovenstaande niet de reden blijkt te zijn, neem dan contact met ons op voor hulp.