Met Google Hotel Ads en Google Gratis Booking Links kun je je hotel of resort adverteren op Google-services en direct linken naar je website. 

Hoe verschillen Google Gratis Booking Links en Google Hotel Ads?

Google Gratis Booking Links kosten niets en worden getoond op basis van hun waarde voor Google-gebruikers. Google Hotel Ads zijn betaalde links en worden aan Google-gebruikers getoond op basis van Google’s advertentieveiling. 

Maar verder is de inhoud hetzelfde.

Voordat je begint:

Een Google bedrijfsprofiel is vereist. Als je hulp nodig hebt om te beginnen, kijk dan op Google For Hotels 101.

Zorg ervoor dat je aan alle volgende vereisten van Google voldoet voordat je de verbinding in Sirvoy activeert.

In Sirvoy:

  • Hotelcontactgegevens  Bij Instellingen -> Uw account -> Contactgegevens moeten overeenkomen met uw Google bedrijfsprofiel.
  • “Boekingsaanvragen” onder algemene booking engine-opties moet worden ingesteld op “Alle nieuwe boekingen worden direct beschouwd als definitief.”.
  • De booking engine die wordt gebruikt voor je Google-verbinding moet “Hoe dicht voor het inchecken gasten kunnen boeken” ingesteld zijn op 0 dagen. 

In Google:

  • Je Google bedrijfsprofiel moet actuele kamerfoto’s en beschrijvingen hebben.
  • Het bedrijf en de geregistreerde categorie op je Google bedrijfsprofiel moeten “hotel” of “resort” zijn, andere categorieën zoals “vakantiewoning” worden niet ondersteund.
  • Het bedrijf moet voldoen aan Google’s kwalificaties voor een accomodatiebedrijf zoals:
    • Alle kamers moeten op één locatie zijn
    • Een receptie hebben voor check-ins
    • Permanente management ter plaatse hebben
    • Inloopgasten toestaan

Op uw website

  • Je website moet met beschrijvingen en foto’s aantonen dat je aan de bovenstaande eisen voldoet.

Hoe koppel je je Sirvoy-account aan Google Hotel Ads of Google Gratis Links

  1. Ga naar Instellingen -> Channels-> Google Hotel Ads en klik op “Verbinden”.
  2. Voor betaalde advertenties selecteer “Betaal Per Conversie (CPA) en Gratis Booking Links” en kies een “commissietarief”. Selecteer voor gratis advertenties “Enkel Gratis Booking Links”.
    • Advertenties worden automatisch geoptimaliseerd, dus selecteer de maximale commissie die je bereid bent te betalen.
  3. Geef onder “Booking engine ID” een booking engine op.
  4. Voer onder “URL voor boekingspagina op uw website” de URL in waar de booking engine is geïnstalleerd. 
    • Als deze optie leeg wordt gelaten, worden gasten doorgestuurd naar een pagina met alleen de booking engine (gehost door Sirvoy).
  5. klik op “Opslaan”.

Jouw Sirvoy- en Google-accounts zijn nu verbonden! 

Voordat je gaat:

Nu je verbonden bent met Google Ads, zijn hier enkele dingen die je moet weten.

  • Advertentiekosten worden elke maand afgetrokken van het saldo van je Sirvoy-account namens Google (valutawissel kan van toepassing zijn).
  • Een garantie van $60/€50 (of het equivalent in de valuta van je account) is gereserveerd van je Sirvoy account saldo voor Google Ads. Als Google Ads gedeactiveerd worden, wordt het gereserveerde bedrag vrijgegeven. Het gereserveerde bedrag en de Google Ad uitgaven worden gerapporteerd op je Sirvoy rekeningoverzichten. 
  • Als het saldo van je account onder nul zakt, worden Google Ads niet meer uitgevoerd totdat je account weer wordt aangevuld.
  • Google rekent alleen een commissie voor voltooide boekingen, maar deze is nog steeds verschuldigd als de boeking wordt geannuleerd. Houd bij het bepalen van het commissiepercentage rekening met het gemiddelde annuleringspercentage voor je bedrijf.
  • Google Ads worden na verloop van tijd geoptimaliseerd. Laat voldoende tijd voorbijgaan voordat je het resultaat evalueert of instellingen wijzigt.
  • De Google Hotel Ads-verbinding kan alleen de prijs voor 2 gasten adverteren.