Wanneer boekingen van channels worden ontvangen, kunnen deze in zeldzame gevallen over verschillende kamers worden verdeeld. Als dezelfde kamer voor de hele periode beschikbaar is, wordt de boeking natuurlijk in die kamer gezet. Als er echter geen kamer beschikbaar is voor de hele periode, gaat de boeking toch door.
Waarom gebeurt dit?
De boekingskanalen tellen de kamer-beschikbaarheid per dag, niet voor individuele kamers. Stel dat kamer 101 op vrijdag beschikbaar is en kamer 102 op zaterdag. Het boekingskanaal interpreteert dit als: Vrijdag 1 kamer, zaterdag: 1 kamer”, oftewel: “1 kamer is beschikbaar van vrijdag tot zaterdag”. Technisch gezien is dat waar, maar het creëert een probleem omdat geen enkele gast tijdens zijn verblijf van kamer wil veranderen.
Is er een oplossing?
Helaas is dit niet iets dat automatisch kan worden voorkomen of opgelost. In de meeste gevallen kunt u echter boekingen verplaatsen om ruimte te maken voor een ononderbroken verblijf. De optie“Optimaliseren (verkleint gaten indien mogelijk)” in de instellingen voor kamer toewijzing en de functie voorslepen en neerzetten op de pagina Kalender kunnen hiervoor handig zijn.
Het kan ook helpen om regelmatig de kalender- pagina te bekijken en de kamertoewijzingen te optimaliseren. Door het aantal kleine hiaten te verminderen en grotere brokken beschikbaarheid te creëren, is de kans groter dat nieuwe boekingen probleemloos kunnen worden toegevoegd.
Als je niet veel units in je kamertypes hebt, is er ook de mogelijkheid om meerdere kamertypes aan het kanaal toe te voegen, gevolgd door een overeenkomstig aantal kamertypes in Sirvoy met één unit per kamertype. Deze kunnen vervolgens ieder afzonderlijk gemapt worden aan het kanaal, Hou er rekening mee dat dit meer werk kan zijn, aangezien prijzen en beperkingen voor alle kamertypes moeten worden ingesteld, maar het kan een mogelijke oplossing zijn om dit scenario te vermijden.