Het is mogelijk om een boeking die is geannuleerd in Sirvoy te herstellen met de functie “Herstel geannuleerde boeking”. Aangezien er meer dan één mogelijk scenario is bij het herstellen van een geannuleerde boeking, wordt deze op een paar verschillende manieren afgehandeld.

Hoe je een geannuleerde boeking hersteld:

  1. Klik op de groene knop “RESERVERING HERSTELLEN” rechtsboven op de pagina met boekingsdetails.
  2. Klik op “OK” als dit de boeking is die u wilt herstellen.

Na bevestiging ontvang je een van de volgende berichten:

  • ‘Boeking is succesvol hersteld’
    Als de units nog beschikbaar zijn, ontvang je dit bericht. De boeking is nu hersteld met dezelfde eenheden als vóór de annulering.
  • “Boeking is succesvol hersteld, units zijn verplaatst”
    Als de originele units die waren gereserveerd niet beschikbaar zijn bij het herstellen, maar andere units van hetzelfde kamertype wel, dan krijg je dit bericht. U zult nu zien dat er andere units aan de boeking zijn toegevoegd.
  • “Boeking is hersteld, maar er ontbreken een of meerdere units”
    Als een of meer van de oorspronkelijk geboekte units niet meer beschikbaar zijn en er zijn geen andere units beschikbaar in hetzelfde kamertype, dan krijgt u dit waarschuwingsbericht. De betrokken eenheden worden rood gemarkeerd en onder “Eenheidnummer” staat “Niet beschikbaar of verwijderd”.

In het laatste scenario waarbij een of meerdere units ontbreken, moet u handmatig nieuwe units aan de boeking toevoegen. Dit kan op de drie manieren die hieronder worden uitgelegd:

  • Klik op het huisicoon (“Reparatie”) op de unit-rij. Selecteer een nieuwe eenheid in het vervolgkeuzemenu onder “Wijzigen in”. Houd de schakelaar “Kamerprijzen vernieuwen in de boeking” op “UIT” om de oude prijs voor deze unit te behouden. klik op “Opslaan”.
    of
  • Klik op “ACCOMMODATIE TOEVOEGEN” en selecteer een nieuwe eenheid uit het dropdown-menu. Voeg de details toe aan de unit, het aantal gasten, prijs etc. en klik op “Opslaan”. U kunt nu op de bak klikken om de oude rij te verwijderen.
    of
  • Als u een unit uit hetzelfde kamertype vrijmaakt die niet beschikbaar was op het moment van herstel, kunt u nu de boeking annuleren en vervolgens weer herstellen. Het systeem leest nu de beschikbare unit van dat kamertype en deze wordt toegevoegd aan de herstelde boeking.