Hoewel e-mailbevestigingen standaard automatisch naar de gasten worden verzonden, gebeurd dit bij sms-berichten niet. Deze functie moet door u worden ingeschakeld, aangezien er voor elke verzonden sms een vergoeding in rekening wordt gebracht.

  1. Maak een sms-sjabloon aan en geef aan dat deze automatisch verzonden moet worden (zie gerelateerde artikelen).
  2. Schakel de instelling „Standaard voor SMS aanmelden” onder Instellingen -> Booking engine -> Beheer booking engines -> Algemene opties

Let op:

  • Zorg ervoor dat de boeking een geldig telefoonnummer heeft. Sirvoy zal proberen de sms te verzenden als het nummer een basisvalidatie doorstaat. De telefoonproviders brengen kosten in rekening voor het bericht, zelfs als het nummer ongeldig is.
  • Sms-boekingsbevestigingen worden alleen verzonden als de gast het vakje “SMS-bevestiging verzenden” heeft aangevinkt op het moment van boeking.
  • Alle andere geautomatiseerde sms-berichten worden alleen verzonden als de boeking is aangemeld voor automatische sms-berichten. Zie de instelling “Geautomatiseerde sms-berichten verzenden” bij het bewerken van contactgegevens voor de boeking.
  • Boekingen worden automatisch aangemeld voor sms-berichten als de gast om de sms-bevestiging heeft gevraagd op het moment van boeking, of als u “standaard voor SMS aanmelden” heeft ingeschakeld, zoals hierboven vermeld .
  • Als u een e-mailadres of een link in uw sms opneemt, moet u er rekening mee houden dat sommige providers (vooral in de VS) deze automatisch filteren en het bericht daardoor niet versturen.