Ronneby Brunnspark Bed and Breakfast, gelegen in het hart van de Zweedse provincie Blekinge, wordt door gasten niet voor niets het juweel van Ronneby genoemd. Tien jaar geleden gaf Pehr Andersson twee villa’s omstreeks de eeuwwisseling een nieuw leven als B&B en hostel waar je comfortabel kunt verblijven met uitzicht op het beroemde Brunnspark Park.
“Ik geniet ervan om een gastvrije en gedenkwaardige omgeving te creëren, waar elke interactie een deel van iemands reis wordt. Het vermogen om van een eenvoudig verblijf een gekoesterde ervaring te maken.”
Pehr Andersson, Eigenaar van Ronneby Brunnspark B&B
Een korte, panoramische wandeling langs de rivier leidt gasten naar het hart van Ronneby, vol met leuke winkeltjes, culturele aanbiedingen en sportfaciliteiten. De arrangementen die worden aangeboden door de B&B zijn de perfecte manier om van lokale attracties te genieten, zoals de Ronneby Golf Club en Blekan Restaurant. Er is voor elk wat wils, of je nu rust of avontuur zoekt.
De B&B heeft veel meegemaakt in zijn honderdjarige geschiedenis, maar door renovaties blijft hij stralen. Daar verblijven is alsof je terug in de tijd stapt (maar dan met WiFi!). In zijn meer recente geschiedenis heeft Pehr de B&B jaar na jaar een consistente groei laten zien. Maar succes was niet vanzelfsprekend; schaalvergroting, budgettering en uitdagingen op het gebied van training moesten worden overwonnen om het bedrijf te maken tot wat het nu is.
De uitdaging – Groei en training met een beperkt budget
Pehr wilde zijn pas ontdekte bedrijf laten groeien, maar het bedrijf had tot dan toe alleen pen- en papierbeheersystemen gebruikt. Dit zou niet genoeg zijn voor de vernieuwde en groeiende B&B. Omdat er steeds meer gasten op bezoek kwamen, zou een papieren oplossing het werk aan de receptie en de gastervaring alleen maar vertragen.
Er waren twee hindernissen waar Pehr tegenaan liep bij het zoeken naar een hospitality- managementsysteem.
- Budget. “Ik begon zonder geld. Ik had een oplossing nodig die het geld waard zou zijn. Iets waarmee ik met een beperkt budget kon beginnen en dan kon opschalen als dat nodig was.”
- Training. “Ik had eerder uitdagende software gebruikt. Het was een zeer omslachtig en overvol systeem. Je had drie maanden training nodig om het te leren! Maar ik heb steeds nieuw personeel, vooral in de zomer, en ik heb maar een week om ze te trainen.”
De oplossing – Sirvoy’s gebruiksvriendelijke ontwerp en schaalbare prijs
Pehr, die een achtergrond heeft in informatietechnologie en programmeren, zei: “Ik dacht eraan om mijn eigen systeem te ontwikkelen, maar ik ben blij dat ik dat niet heb gedaan. Ik kies voor Sirvoy.”
Sirvoy’s cloudgebaseerde hospitality- managementsysteem voldeed aan alle behoeften van de beginnende B&B.
- Budgetvriendelijk. “We zijn begonnen met een Sirvoy Starter account en zijn later naar Pro geüpgraded. Het heeft ons zeker geholpen geld te verdienen en geld te besparen.”
- Eendaagse training. “Ik heb mezelf het systeem aangeleerd en nu train ik mijn personeel. Meestal duurt het een dag, daarna zijn ze klaar om aan het werk te gaan.”
- Uitstekende klantenservice. “Het reactievermogen en de aandacht van het Sirvoy-team voor onze behoeften zijn opmerkelijk geweest. Hun steun is een cruciale factor geweest in ons succes.”
Pehr’s favoriete functie? “Ik hou van de kalenderpagina, ik gebruik hem dagelijks en hij staat centraal in mijn dag. Ik gebruik het om boekingen te wijzigen, kamers of reserveringen te verplaatsen en ik hou van de eenvoud bij het maken van beperkingen; het is zo gemakkelijk.”
De voordelen – Indrukwekkende groei
“Sirvoy heeft een belangrijke rol gespeeld in onze groei. Dankzij het aanpassingsvermogen en de schaalbaarheid konden we naadloos voldoen aan de toenemende eisen.”
Het bewijs is te zien in de indrukwekkende prestaties van zijn B&B.
- Directe boekingen verdubbeld. Het aantal websiteboekingen met behulp van Sirvoy’s commissievrije booking engine is verdubbeld sinds 2014.
- De inkomsten stegen jaar-op-jaar. De inkomsten zijn sinds 2018 consistent gegroeid, zelfs tijdens de COVID-19 pandemie.
Voor iedereen die hoopt te leren van het succes van Ronneby Brunnspark B&B gaf Pehr drie adviezen.
- “Ik moedig anderen aan om zich aan te sluiten bij Sirvoy.”
- “Promoot directe boekingen, maar gebruik nog steeds boekingskanalen – het is het geld waard.”
- “Bied vooral de beste service en zorg dat gasten terug willen komen… dat zullen ze doen.”