Horecatrends voor 2022

17 maart 2022 19:49 CET

De horeca heeft de afgelopen jaren ingrijpende, voortdurende veranderingen ondergaan. Een wereldwijde pandemie en een evoluerend sociaal klimaat hebben de prioriteiten van reizigers op onverwachte manieren veranderd. Een snelle aanpassing van hoteliers is nodig om aan deze nieuwe zakelijke verwachtingen te voldoen.

Uw inspanningen zullen de moeite waard zijn – de komende maanden zijn de beste maanden voor een golf van toeristen en reizigers, aangezien de grenzen weer opengaan en de beperkingen worden opgeheven. Volgens de Wise International Travel Survey beschouwt 82% van de Amerikanen reizen na een pandemie als een van de dingen waar ze het meest naar uitkijken. Door gebruik te maken van de horecatrends van 2022, blijven uw voordeuren rinkelen met deze enthousiaste klanten.

Sociaal bewuste gasten

Een groeiend aantal reizigers wil een positieve impact hebben op de wereld (en hun nadelige effecten minimaliseren). Hun keuze aan accommodaties weerspiegelt dit. “Stem met je portemonnee” is ongeveer de slogan van de huidige consumentengeneratie.

Zet de inspanningen van uw hotel op het gebied van sociaal en ecologisch welzijn voorop. Houd uw klanten op de hoogte van de positieve impact van uw bedrijf en, als uw beschermheer, zullen zij het gevoel hebben dat zij er persoonlijk aan bijdragen. Laat uw gasten zich trots voelen dat ze voor u hebben gekozen, en ze zullen keer op keer terugkomen.

Hun goodwill strekt zich ook uit tot de digitale sfeer, waar een toenemend aantal beoordelingssites is gewijd aan de ethische praktijken van een bedrijf. Als u deze trend negeert, loopt u het risico uw online reputatie te schaden.

 “Stem met je portemonnee” is ongeveer de slogan van de huidige consumentengeneratie.

Hoe te profiteren?

  • Vervang verspillende gratis artikelen door herbruikbare alternatieven. Gebruik bijvoorbeeld gecentraliseerde navulstations voor gratis shampoo of zeep in plaats van individuele flessen. Dergelijke groene veranderingen worden gemakkelijk gezien en gewaardeerd door uw gasten.
  • Omarm het kleine bedrijf en de lokale economie. Consumenten doen steeds meer hun best om ervoor te zorgen dat hun geld naar kleine bedrijven gaat. Overweeg kleine en lokale bedrijven in plaats van grote bedrijven voor extern werk en deel vervolgens informatie over deze partnerschappen met uw klanten.

Nieuw soort zakenreiziger

Covid-19 heeft, ondanks al zijn problemen, de wereld kennis laten maken met een nieuwe manier van werken. Het externe kantoor is niet meer weg te denken, maar de groei van thuiswerken betekent niet dat je aan huis gebonden bent.

Velen maken gebruik van hun nieuwe afgelegen posities om digitale nomaden te worden of langere reizen te maken terwijl ze toch hun dagelijkse werk blijven doen tijdens de trip. Ze zoeken een thuisbasis met overdag prettige werkplekken en voor ’s avond locaties die de moeite waard zijn.

Hoe te profiteren?

  • Bied accommodaties aan die zijn gebouwd rond werkruimten. Thuiswerkers verlangen meer dan alleen een hoek tafeltje en stoel. Ze zijn op zoek naar open werkplekken met veel lichtinval en mooi uitzicht. Aangezien werk slechts de helft is, moet u uw accommodaties ontwerpen met flexibiliteit in het achterhoofd. Creëer een werkruimte die zijn mannetje staat buiten werk uren, bijvoorbeeld als lounge- of eetruimte.
  • Stimuleer een langer verblijf. STR, een wereldwijd bedrijf voor gegevensanalyse op het gebied van gastvrijheid, meldde dat de gemiddelde bezettingsgraad van hotels met een langer verblijf in 2021 bijna 20% hoger was dan die van standaardhotels. Door kortingen te bieden voor langere verblijven kunt u beter inspelen op deze vraag.