Sirvoy onthult zijn nieuwe logo.

14 juni 2021 11:30 CEST

We willen dat elk aspect van Sirvoy communiceert wie we werkelijk zijn en dat elke klant onze missie ervaart. Elke dag werken onze teams met dezelfde focus: hoteliers en hun gasten centraal te stellen in alles wat we doen. Dit leidt tot constante ontwikkeling, om te blijven voldoen aan de behoeften van onze klanten. Het is tijd dat het Sirvoy-logo in diezelfde richting volgt. Dankzij grondig werk van ons productteam presenteren we met trots het nieuwe Sirvoy-logo.

We zijn er zeker van dat veel van jullie hoteliers hard hebben gewerkt om een geschikt logo te produceren dat de juiste merktoon voor uw bedrijf zet. Dus misschien herken je jezelf of raak je geïnspireerd om hetzelfde te doen, want we ontmoeten onze illustrator Lise-Lotte Persson en front-end ontwikkelaar Henrik Sonnergård, die de leiding hebben gehad over dit proces in Sirvoy.

Wat was de aanleiding om het nieuwe logo te ontwikkelen?

We hadden iets nieuws nodig als startpunt voor het ontwikkelen van onze nieuwe branding en hoewel het oude logo een sterke aanduiding was, had het een paar problemen, zegt Henrik.

Ja, daar ben ik het helemaal mee eens, zegt Lise-Lotte. We hielden van het oude logo, maar het was niet erg schaalbaar. Het waren twee iconen in één, een ontvangstbel in een speld. Dit maakte de bel erg klein en moeilijk te onderscheiden, vooral bij kleine maten. Er waren er zelfs die al jaren voor Sirvoy werken, die geen idee hadden dat de bel deel uitmaakte van ons logo, voegt ze er met een glimlach aan toe.

Hoe verliep het proces, was het moeilijk?

Het was uitdagend maar leuk, vervolgt Lise-Lotte. Wat ik vooral interessant vond, waren de onderzoeken die we hebben uitgevoerd. We hadden zowel interne als externe met verschillende logo-opties. De resultaten verrasten ons soms en gaven ons de moed om de minimalistische weg in te slaan. Wat we uit de feedback konden afleiden, was dat het logo waar we uiteindelijk voor gekozen hebben, onze merktoon het beste weergeeft.

Ja, het is belangrijk dat het logo harmonieert met andere delen van het merk. Het werken met design en vooral lettertypen en typografie vind ik erg leuk, zegt Henrik. Maar het voelde als een grote verantwoordelijkheid om de juiste beslissingen te nemen en soms was het moeilijk om feiten en meningen te onderscheiden, vooral die van mij.

“We verwachten dat het nieuwe logo beter weerspiegelt waar Sirvoy voor staat.”

Hier is hij dan, het nieuwe logo van Sirvoy! Lise-Lotte, hoe zou je het omschrijven?

Een minimalistische receptiebel, een icoon dat nauw verwant is aan ons vak. De bel symboliseert onze uitstekende steun. De minimalistische stijl staat voor een eenvoudig en gebruiksvriendelijk systeem. Door de minimalistische route te volgen, waren we bang dat mensen moeite zouden hebben om de bel te identificeren. Maar we realiseerden ons dat er echte voordelen zijn aan het gebruik van een abstract logo. Als je naar iets abstracts kijkt, gebruik je je fantasie meer en raak je daardoor meer betrokken en gehecht. “We verwachten dat het nieuwe logo beter weerspiegelt waar Sirvoy voor staat.”

Tot slot, wat kunnen we in de toekomst nog meer verwachten?

Welnu, we zijn hard aan het werk met de rest van onze nieuwe huisstijl en hebben onlangs interne richtlijnen voor een nieuw kleurenpalet en typografie vrijgegeven, zegt Henrik. We houden rekening met veel factoren, zoals feedback van klanten en toegankelijkheid. We zijn erg enthousiast over hoe dit onze producten in de komende tijd zal verbeteren.