Nieuw in februari 2021

Nieuw in februari 2021

We zijn er zeker van dat u net zo enthousiast bent als wij waren om de release van de Sirvoy Website Bouwer eerder deze maand te zien. Het is je misschien ook opgevallen dat de boekingsmodule nu een frisse look en feel heeft en je dit nieuwe ontwerp in “Nieuwe boeking” kunt uitproberen door over te schakelen naar de nieuwe versie. Binnen een paar maanden zal deze nieuwe lay-out de oude versie vervangen, dus als je gedachten en feedback hebt, horen we graag van je!

Betere doorstroming voor gasten in boekingsmodule en betalingen

We hebben de flow verbeterd om het aantal stappen in de boekingsmodule te verminderen. Voorheen gaven sommige instellingscombinaties een pagina weer waarop gasten het te betalen bedrag konden kiezen nadat ze hun boekingsselecties hadden gemaakt. Dit betekende dat zelfs als je maar één optie had, er een onnodige actie was om de volgende stap te bereiken. Dit is verbeterd zodat gasten nu direct doorgestuurd worden naar de betaaloplossing met het te betalen bedrag. We hebben ook alle vrijwillige acties die een gast kan ondernemen, verplaatst naar de bevestigingspagina en deze samengevoegd met de beoordelingspagina om de gast uitgebreidere informatie over de boeking te geven.

De betalingsinstellingen voor Stripe zijn bijgewerkt om optionele betalingen mogelijk te maken. De bevestigings- en beoordelingspagina’s bieden nu beide vrijwillige betalingen als uw instellingen dat toestaan. Ook was het voorheen niet mogelijk om geen gebruik te maken van volledige betalingen, maar daar is nu een instelling voor toegevoegd. Als je geen volledige betaling wilt toestaan, kun je dat nu aanpassen in je betalingsinstellingen.

Couponcode kan nu betalingsvereisten omzeilen

We hebben een functie toegevoegd zodat een couponcode kan worden gebruikt om de betalingsvereisten te omzeilen. Dit is iets dat handig kan zijn als u een derde partij (bijv. een reisbureau) gebruikt die namens uw gasten boekingen maakt en geen betalingen vereist, zelfs als uw algemene instellingen dat wel doen. Er is een nieuwe instelling op de couponcode die aangeeft of betalingen moeten worden weggelaten in de boekingsstroom, en u kunt een van de twee opties selecteren; om alle vrijwillige betalingsopties op de bevestigings- en beoordelingspagina te verbergen, of om de gast toe te staan een vrijwillige betaling te doen. Op deze manier kunnen verschillende categorieën gasten en reisbureaus hun eigen ervaring op maat samenstellen.

Google Analytics en aangepaste JS-gebeurtenisregistratie in de boekingsmodule

We hebben ook de Google Analytics en aangepaste JS-gebeurtenissen bijgewerkt om dezelfde naamgeving en gebeurtenissen te gebruiken. Dankzij de verbeterde flow van de booking engine worden gasten die eerder door de instellingen op de betaalpagina belandden nu doorverwezen naar de bevestigingspagina en krijgen ze ook het booking_completed  event in Google Analytics.

AirBnb en iCal Channel Booking ondersteunen nu automatische annulering

Negen maanden geleden hebben we een update uitgebracht voor onze AirBnb- en iCal-integratie om annuleringen op de iCal-provider te detecteren en u op de hoogte te stellen via een e-mail. Nu nemen we de volgende stap en zullen we dingen omdraaien: vanaf 1 maart zullen we de boeking automatisch annuleren als deze in plaats daarvan wordt gedetecteerd als geannuleerd op het iCal Channel. U ontvangt nog steeds een e-mail met informatie over de boekingen die zijn geannuleerd, maar u hoeft niets te doen. Net als bij andere kanalen, worden de boekingen die op deze manier worden geannuleerd, weergegeven op het dashboard en op het nieuwe annulatietabblad in de boekingslijst. Op de boekingspagina kunt u de annulering bevestigen om deze van de lijst te verwijderen zodat u deze gemakkelijk kunt volgen.

Hoewel het altijd belangrijk is geweest om ervoor te zorgen dat elke wijziging van een boeking aan de kanaalzijde wordt gedaan, moet u er rekening mee houden dat dit nu nog belangrijker wordt. Waarom? Het is het kanaal dat een kanaalboeking beheert, zodat eventuele wijzigingen die u in Sirvoy aanbrengt, kunnen worden overschreven. Als u bijvoorbeeld de eenheid op een iCal-boeking in Sirvoy verandert in een eenheid die niet is toegewezen aan het iCal-kanaal, wordt dit geïnterpreteerd als een annulering en wordt de boeking automatisch geannuleerd. Mocht dat gebeuren en de boeking is nog steeds niet geannuleerd op het iCal-kanaal, dan kun je de nieuwe functie die we vorige maand hebben uitgebracht gebruiken om de geannuleerde boeking in Sirvoy te herstellen. Zie dit artikel voor meer informatie over deze functie en dit artikel voor alle belangrijke details over uw iCal-verbinding.