Nieuw in januari 2021

27 januari 2021 22:55 CET

We vertellen je graag wat meer over ontwikkelingen de we gedaan hebben met betrekking tot functies die geboekte extra’s bijhouden en een gloednieuwe functie om een geannuleerde boeking te herstellen.

Verbeterde pdf om geboekte extra’s bij te houden

Heeft u een lijst nodig van alle extra’s (zoals ontbijtjes) die voor een bepaalde datum zijn geboekt?

U weet misschien al dat als u in de instellingen voor extra’s kiest voor “Aantal per dag bijhouden”, deze op de kalenderpagina verschijnt samen met het aantal geboekte extra’s. Als u op het nummer voor een willekeurige datum klikt, wordt een pop-up geopend met meer informatie, en nu ook met twee verschillende afdrukbare PDF-versies. De ene is gesorteerd op unitnaam en de andere op boekings-ID. Beide versies van de pdf vermelden het kamernummer en de naam van de gast samen met het totale aantal geboekte extra’s. De pdf, gesorteerd op boekings-ID, geeft ook het aantal extra’s per boeking aan.

We zijn er zeker van dat deze verbeterde pdf-versies u zullen helpen bij het organiseren en uitvoeren van eventuele acties met betrekking tot geboekte extra’s.

Herstel geannuleerde boekingen

Heeft u per ongeluk een boeking geannuleerd? Tot nu toe was het opnieuw maken van een geannuleerde boeking een ietwat lastige taak, vooral als u een grote boeking moest herstellen.

We hebben nu nieuwe functionaliteit vrijgegeven waarmee u een geannuleerde boeking met één simpele klik kunt herstellen. Bij alle geannuleerde boekingen wordt nu een knop “Herstel boeking” weergegeven. Bij gebruik zal het systeem proberen de boeking te herstellen en dezelfde unit(s) toe te wijzen die voor de oorspronkelijke boeking zijn gebruikt. Indien niet langer beschikbaar, probeert het systeem een andere unit toe te voegen uit het zelfde oorspronkelijk geboekte kamertype. Als er geen units beschikbaar zijn voor hetzelfde kamertype, wordt de boeking alsnog hersteld, maar moet je handmatig een unit van een ander kamertype toewijzen. U kunt dit doen door op het huissymbool (“Reparatie”) op de boeking te klikken. Als een boeking zonder eenheid wordt achtergelaten, wordt dit zowel op de boeking als op de pagina Boekingen duidelijk gemaakt met een waarschuwingsteken dat dit aangeeft.