Vooruitgaan in 2021 – 5 strategieën om uw bedrijf te optimaliseren

18 januari 2021 08:44 CET

2020 gaat de geschiedenisboeken in als een bijzonder jaar. Het is een jaar dat we nooit zullen vergeten, maar niet om redenen die van harte werden verwelkomd of omarmd. Elke persoon heeft een verhaal te vertellen, sommige tragisch en andere hoopvol, en ondanks dit ‘nieuwe normaal’ heeft een ongelooflijke golf van veerkracht nieuwe trends en een nieuw begin teweeggebracht die de horeca een nieuwe vorm geven. Met dat in gedachten zijn hier 5 effectieve strategieën om het aantal boekingen te maximaliseren en van dit jaar een topjaar te maken.

Als u uw bedrijf niet gemakkelijk online kunt vinden, hoe kan iemand anders dit dan?!

1. Adverteer en optimaliseer uw website

Als je nog geen gebruik maakt van SEO is dit misschien een goed moment. SEO staat voor Search Engine Optimization, wat eenvoudig uitgelegd de kwantiteit en kwaliteit van het verkeer naar uw website verhoogt door middel van organische zoekresultaten. Je uiteindelijke doel is om op de eerste pagina van Google, Yahoo of Bing te komen, want dit zal je meer websitebezoeken opleveren. Dit soort verkeer wordt organisch verkeer genoemd. Als u uw bedrijf niet gemakkelijk online kunt vinden, hoe kan iemand anders dit dan?!

En laten we SEM (Search Engine Marketing) niet vergeten. Het belangrijkste verschil tussen SEM en SEO is dat SEM meestal betaalde zoek- en pay-per-click (PPC) -advertenties bevat en dat SEO een organische strategie is. Volg je het nog? Oké, laten we verder gaan met ons tweede punt.

2. Houd uw website eenvoudig om hem uit te laten blinken

Beschouw uw website als een spiegel voor uw bedrijf; geeft het u weer zoals u wilt dat anderen uw bedrijf zien? Veel hoteliers geven dit niet de aandacht die het verdient, en hebben misschien wat verzaakt op een gebied dat cruciaal is voor directe boekingen. Overweeg uw lettertypen en kleuren zeer zorgvuldig en onthoud dat aandacht voor detail essentieel is. Om u de hulp te bieden die u nodig heeft, brengt Sirvoy binnenkort een gratis (ja gratis, dat heeft u goed gehoord!), gebruiksvriendelijke websitebouwer voor professionele accountgebruikers uit die zal helpen de webdesigner in u naar boven te halen! Houd onze nieuwe releases in de gaten en maak je klaar om de website van je dromen te bouwen.

3. Remarketing voordat ze opnieuw gaan beoordelen

Verlatingspercentages voor hotelboekingsmachines liggen momenteel op maar liefst 84,63%, wat aangeeft dat ten minste drie van de vier mensen die het boekingsproces starten om welke reden dan ook (een huilende baby, de postbode of een betere deal), worden afgeleid en niet afmaken waaraan ze zijn begonnen. Deze statistiek mag u echter niet de hoop doen verliezen op meer directe boekingen. Volgens Global Search Marketing is remarketing een slimme strategie die meer verkopen genereert van degenen die uw website hebben bezocht, maar geen aankoop of direct contact hebben gemaakt. Het werkt door middel van het targeten van pay-per-click-advertenties die de gebruiker effectief volgen op internet terwijl ze andere websites bezoeken. Wanneer een klant uw site bezoekt, wordt hij getagd met een speciale cookie waarmee u online voor hem kunt adverteren. Waarom probeert u Google Ads niet of profiteert u meer van het adverteren van uw bedrijf met behulp van sociale platforms zoals Facebook en Instagram. Laten we hier nu wat dieper op in gaan.

4. Profiteer van sociale media

Of we nu technisch onderlegd zijn of niet, we kunnen ons gewoon niet verbergen voor het feit dat social media niet zal verdwijnen. Wanneer een online aanwezigheid wordt omarmd, kan dit elk bedrijf versterken en stimuleren. Nu je je website prachtig hebt gemaakt, hoe zien je sociale media eruit? Mensen besteden uren aan het scrollen door posts en afbeeldingen, dus zorg ervoor dat je opvalt. Wees bereid om het tempo bij te houden en een marketingstrategie te implementeren die voor u werkt. Geen enkel sociaal medianetwerk is hetzelfde en elk kan een ander doel dienen, maar het is veilig om te zeggen dat Facebook en Instagram domineren, dus het is de moeite waard om van deze platforms te profiteren om elke marketingstrategie een boost te geven.

5. Kies de juiste channelmanager voor meer boekingen met minder moeite!

Ongeveer 50% van de hoteliers maakt geen gebruik van een Channel Manager, wat hen tijd en geld kost omdat de voorraad en beschikbaarheid handmatig moeten worden bijgewerkt via alle kanalen. Een channel manager stelt hotels in staat om in realtime verbinding te maken met honderden online distributiekanalen, waardoor het hotel de zichtbaarheid kan vergroten met vrijwel geen risico op overboeking. Het kiezen van de juiste Channel Manager kan een ontmoedigend proces zijn, gezien het aantal dat er online beschikbaar zijn. Daarom is het misschien de moeite waard om eens een kijkje te nemen in een van onze vorige blogs, ‘ Hoe u de juiste channel manager voor uw bedrijf kiest ‘. Overweeg ook dat het van essentieel belang is om een boekingspartner verstandig te selecteren, aangezien dit de ervaring van uw gast direct op een positieve of negatieve manier kan beïnvloeden. Probeer er voor iedereen een inspirerende ervaring van te maken!