Maak kennis met een expert – Leer onze marketingmanager kennen

29 oktober 2020 20:27 CET

Dit is het tweede artikel in onze serie „Maak kennis met een expert“ die is ontworpen om u te helpen de gezichten achter de werkzaamheden van Sirvoy te leren kennen. Vandaag praten we met Mats Persson, Marketing directeur Mats is een van de vroege oprichters van het team en hij kwam bij Sirvoy in 2008.

Vertel ons Mats, hoe is Sirvoy veranderd in de twaalf jaar dat je bij het bedrijf werkt?

Het begon als een klein familiebedrijf, maar is in de loop der jaren uitgegroeid tot een multinationale onderneming. Hoewel Sirvoy de afgelopen tien jaar gestaag is gegroeid, heb ik nog steeds het gevoel dat er dezelfde positieve cultuur bestaat tussen iedereen die hier werkt. We werken hard aan een gelukkige, gezonde omgeving voor al onze medewerkers. Ons doel is om ervoor te zorgen dat elke dag iedereen enthousiast aan het werk gaat. Onze klanten lijken hetzelfde gevoel te hebben, waar ik heel blij mee ben, omdat zij een uitbreiding zijn op de Sirvoy familie!

Hoe ziet een typische werkdag er voor jou uit?

Hoewel veel bedrijven pas onlangs de overstap naar werken op afstand hebben gemaakt, waren er voor ons geen aanpassingen nodig omdat we in 2008 op deze manier zijn begonnen. Dit heeft ons bijzonder goed van pas gekomen tijdens de COVID pandemie, omdat we al de procedures, technologie en instrumenten hadden om dit mogelijk te maken. Dus zoals altijd doe ik het grootste deel van mijn werk vanuit huis net als iedereen in Sirvoy. Ik begin meestal rond 9uur (na een sterke bak koffie!) en de meeste van mijn communicatie is via e-mail en zoom vergaderingen.

Wat is het meest lonende deel van je werk?

Ik merk dat marketing betrokken is bij elke andere bedrijfsafdeling, dus ik sta vaak in contact met mijn collega’s in andere divisies om gebieden te bespreken waarop we de waarde en bruikbaarheid van Sirvoy voor onze klanten kunnen verbeteren. Van nature ligt het tempo in de marketing hoog en vereist het veel creativiteit en out-of-the-box denken, wat ik echt leuk vind. Ik kan eerlijk zeggen dat ik hou van mijn werk, en dat ik vind elk deel van het de moeite waard op een of andere manier.

Welke uitdagingen heeft Sirvoy in de loop der jaren meegemaakt en hoe heeft het deze uitdagingen overwonnen?

Werken op afstand kan een zegen zijn, maar het heeft zeker ook zijn nadelen. Er zijn momenten geweest waarop een dringende kwestie onmiddellijke aandacht vereiste en het is gemakkelijk om in een kantoor last minute een vergadering in te plannen en te overleggen met collega’s. Als jij in de ene tijdzone bent en zij zijn in een andere, dan is dat niet zo eenvoudig!

In de loop der jaren hebben we verschillende communicatie platforms geprobeerd en getest, wat niet eenvoudig was. Het kostte veel tijd, onderzoek en geduld om er te komen, maar ik denk eindelijk dat we erin geslaagd zijn om de perfecte combinatie te vinden die voor ons werkt. En het resultaat was de moeite waard; we hebben nu dagelijks duizenden interacties tussen afdelingen die vragen en problemen naar een oplossing sturen.

Heb je een motto waar je naar leeft?

Ja zeker, “werk om te leven” en niet andersom. Ik hoop dat Sirvoy velen binnen de horeca helpt om dat ook te bereiken, door hun werkdruk te vereenvoudigen en dagelijkse taken eenvoudiger te beheren.