Waarom er nooit een beter moment is geweest om uw PMS te wijzigen

Heb je ook wel eens het gevoel dat je PMS alleen maar je bank rekening leeghaalt en energie zuigt terwijl het niets oplevert? Als dat het geval is zul je blij zijn te weten dat er het nu de beste tijd is om je oude systeem gedag te zeggen en in te ruilen voor iets beters, slimmers en betaalbaarders.

Waarom nu veranderen?

De horeca is snel en kleinere bedrijven ‘doen het vaak eventjes tussendoor’, vooral in hotels waar een manager veel verschillende petten op heeft. Onder normale omstandigheden hebben hotelmanagers weinig tijd om hun systemen opnieuw te evalueren. Maar de laatste tijd begint dat te veranderen.

We spraken met Alessandro Fregni van Toolytips, een softwarelijstsite. Hij zegt dat één trend die ze rond half april opmerkten, een toegenomen interesse in opleidingsproducten, waarbij veel hotels hun interne processen tijdens de vergrendeling gingen herzien. Kort daarna begonnen hotels zich te concentreren op meer ‘ingewortelde software’ zoals hun PMS. Het lijkt erop dat de huidige gebeurtenissen, zoals hij het omschrijft, hebben geleid tot “een versnelling in de overgang van lokale, te installeren oplossingen, naar cloudgebaseerde systemen”.

De drie redenen om de overstap te maken

1. Extra tijd

Gebrek aan tijd wordt door hoteleigenaren vaak aangehaald als de belangrijkste reden waarom ze niet de overstap maken naar betere leveranciers. Maar dat excuus bestaat niet meer. Als er iets is dat we nu hebben, is het tijd om verschillende opties te verkennen. Verspil deze waardevolle kans dus niet. Maak een lijst van de dagelijkse uitdagingen en problemen waarmee u wordt geconfronteerd en een andere lijst waarop u alle functies schetst waarvan u denkt dat ze de dagelijkse operaties zouden vergemakkelijken. Neem de tijd om de perfecte pasvorm te vinden door de markt te onderzoeken en verschillende toepassingen te testen. Het kan even duren om een nieuw systeem te leren kennen en vervolgens uw personeel ermee vertrouwd te maken, dus besteed niet al die tijd en moeite, tenzij u er 100% zeker van bent dit het programma is.

Iets anders om te onthouden is dat er aan het begin van elke onderneming zeker kinderziektes zullen zijn. Geen omschakeling is ooit volledig naadloos en daarom is het belangrijk dat uw bedrijf de ruimte heeft om eventuele kreukels glad te strijken. Daarom is dit waarschijnlijk de beste kans die u ooit zult hebben om alle functies en hulpmiddelen van uw nieuwe systeem te gebruiken. Zorg ervoor dat uw nieuwe software de best mogelijke ondersteuning heeft en besteed zoveel mogelijk tijd aan het krijgen van de hulp en het advies welke u nu nodig heeft.

2. De manier waarop we werken is voor altijd veranderd

Alles, van personeel op afstand tot verminderde interactie met gasten, zal de goede werking van uw accommodatie beïnvloeden als u niet over de gereedschappen en apparatuur beschikt die nodig zijn om dit mogelijk te maken. En al deze nieuwe preventieve COVID maatregelen ontworpen zijn om afstand te creëren, vereisen nu een vorm van technologie om goed te kunnen werken. Dus als u altijd heeft geaarzeld om een sprong te wagen en de meest innovatieve technologie te gebruiken die u helpt bij de dagelijkse werkzaamheden, dan is het nu het moment om hiermee te beginnen.

Alessandro, die aan het begin werd genoemd, heeft een piek opgemerkt in het aantal vragen van hotels die op zoek waren naar een gebruiksvriendelijkere software-ervaring. Hij ziet een verschuiving van archaïsche en logge oplossingen die jarenlang onveranderd zijn gebleven, naar meer vooruitstrevende innovatieve software. De post-pandemische verlanglijst bevat functies zoals online inchecken, contactloos eten bestellen voor restaurants en temperatuurdetectie die kan worden gebruikt in bestaande software.

Ga er niet van uit dat doordat je meer betaald je ook meer krijgt

3. Lagere bedrijfskosten

Er is altijd een goedkopere leverancier. Ga er niet vanuit dat alleen doordat je meer betaald, je ook meer krijgt en ook niet dat een goedkopere prijs minder kwaliteit betekent. Er is nooit een beter moment geweest om te shoppen. De besparingen die u nu maakt, kunnen u in slechts enkele maanden enorme bedragen besparen. Een klant heeft ons onlangs laten weten dat ze door de overstap naar ons te maken meer dan $ 3.000 dollar per jaar hebben bespaard! Ze prezen het systeem samen met de uitstekende klantenondersteuning en waren verheugd te ontdekken dat Sirvoy op veel manieren superieur was aan hun vorige provider.

Deze pandemie heeft ons doen beseffen dat niets ooit als vanzelfsprekend kan worden beschouwd. Hotels die vroeger afhankelijk waren van een bepaald seizoen of gast, zijn op hun kop gezet terwijl ze door deze vreemde zeeën navigeren. Daarom is het nooit een beter moment geweest om waar mogelijk van kapitaaluitgaven (CAPEX) naar operationele uitgaven (OPEX) over te stappen. Investeren in servergebaseerde systemen betekent meestal meer uitgaven en zijn vaak duurder wanneer erter plaatse aanpassingen gedaan moeten worden of wanneer er updates geinstalleerd moeten worden. Cloudgebaseerde software betekent echter meestal een laag maandelijks bedrag en biedt gebruikers vaak de mogelijkheid om te kiezen uit meer betaalbare pakketten op basis van hun grootte, situatie en inkomen. Een cloud-gebaseerd systeem komt met een groot aantal andere voordelen waarover je in een voorgaand artikel kunt lezen.