Maak je klaar om je marketing weer op te pakken na het Coronavirus

28 mei 2020 23:37 CEST

We zijn nu enkele maanden bezig met een pandemie die, met het verstrijken van de tijd, minder een dreigend gevaar lijkt te zijn en meer van wat het ‘nieuwe normaal’ wordt genoemd. Echter, nu de weken zijn veranderd in maanden en mensen nog steeds thuis vastzitten, begint de rusteloosheid op te komen. We weten allemaal wat er gebeurd met een samengeknepen veer. Op het moment dat de druk eraf is, schiet hij meteen in zijn oude vorm. Het is onmogelijk om precies te voorspellen hoe mensen zullen reageren wanneer de beperkingen worden verlicht, maar wanneer mensen maanden lang opgekropt hebben gezeten, is het niet onredelijk om aan te nemen dat reizen voor velen een prioriteit zal zijn. Recente rapporten zeggen dat in landen waar lockdowns zijn beëindigd of beperkingen zijn versoepeld, zoekopdrachten naar accommodatie voor het voorjaar van 2021 terugkeren naar het normale niveau.

Dus hoe kun je beginnen met de voorbereidingen om je hotel er aan de andere kant van de pandemie weer klaar te hebben? Laten we eens kijken naar zes dingen die je kunt doen. 

promo codes, aanbiedingen en deals zijn veel effectiever in het geïnteresseerd maken van je gasten.

Markt voor lokale reizigers

Het zijn een aantal stressvolle, zo niet levensveranderende, maanden geweest, dus het is niet verwonderlijk dat vroege gegevens suggereren dat mensen die willen reizen meer geneigd zijn om dichter bij huis te blijven. Probeer uw site te optimaliseren voor Google Mijn Bedrijf, of werk samen met attracties in de omgeving om geweldige pakketten aan te bieden waardoor reizigers jou uitkiezen. 

Verbeter je website

Dit is nooit een slecht idee en is nu zelfs belangrijker dan het ooit is geweest. Een mooie, schone en moderne website suggereert dat uw hotel deze kenmerken deelt. Maak het interessant, informatief maar beknopt. Het kan nodig zijn om de hulp van een ontwerp professional in te schakelen, maar wees bereid om wat geld uit te geven indien nodig. Het is een investering waar je nooit spijt van zult krijgen en als het goed is gedaan, wordt het uitgegeven geld geretourneerd in de vorm van directe boekingen. Een essentieel ingrediënt van een goede website zijn de afbeeldingen, wat ons naar het volgende punt brengt. 

Verbeter uw afbeeldingen

Goede beelden op de website zijn als wat de parel is voor de oester. Foto’s van gesteven lakens in een prachtige kamer, een glinsterende zwembad of een prachtige omgeving spreken de verbeelding aan en creëren opwinding en mogelijkheden. Lees onze vorige blog over hoe je super mooie foto‘s kunt krijgen. 

Maak jezelf gereed voor Google Ads

Tenzij je een super tech liefhebber bent, is Google Ads saai. Maar de waarheid is dat als je miljoenen mensen online wilt bereiken, dan is het een noodzakelijk kwaad. Je website kan prachtig zijn, de beelden kunnen fascinerend zijn, maar dit alles is totaal zinloos als je de spreekwoordelijke naald in de hooiberg bent. Hoteladvertenties bevatten de naam van je bedrijf, de naam van het hotel, de prijs en de informatie over alle geweldige dingen die je aanbiedt. Terwijl de grote merkketens zich een leger van reclamewoord genieën kunnen veroorloven om ze hoger op de zoekresultaten te krijgen, zal een kleinere speler waarschijnlijk op het web moeten werken voor wat begeleiding. Gelukkig, Google heeft ook een team van zeer goede Adword ondersteuner klaar om je erdoor te helpen. Als alternatief kun je ook Sirvoy gebruiken om hier een handje in te helpen en al het bovenstaande te doen met de integratie van het Google Ads-kanaal. Lees ons artikel over hoe we je kunnen helpen jezelf te promoten via Google Hotel Ads.

Herzie je Algemene Voorwaarden

Deze klinkt misschien vreemd, maar het is nog nooit zo belangrijk geweest voor je gasten om met een gerust gevoel bij je te kunnen boeken. Deze crisis heeft bewezen dat hoe georganiseerd en voorzichtig we ook zijn, er altijd omstandigheden zullen zijn die buiten onze controle liggen. Dat is de reden waarom niet-restitueerbare tarieven echt een slecht idee zijn. Het maakt niet uit hoe geweldig je accommodatie is; als een reiziger niet kan boeken zonder te weten dat ze hun geld terug kunnen krijgen, dan zullen ze waarschijnlijk helemaal niet bij je boeken. Ons advies is om de niet-restitueerbare tarieven en eventuele andere onnodige kosten die uw gasten zou kunnen afschrikken te verwijderen. 

Maak de deal zoeter

Terwijl het verleidelijk lijkt om te snijden in de prijzen van je hotelkamers als de verkoop traag loopt, laat onderzoek zien dat het meestal niet helpt bij het krijgen van aanzienlijke hoeveelheden nieuwe boekingen. Daarentegen: promo codes, aanbiedingen en deals zijn veel effectiever in het geïnteresseerd maken van je gasten Sirvoy stelt je in staat om te kiezen tussen vier verschillende soorten kortingen die reizigers zullen verleiden om jouw accommodatie te kiezen. Hier vindt je meer informatie over het toepassen van kortingscodes.

Dit zijn vreemde tijden en zoals we al hebben opgemerkt, kan niemand precies voorspellen hoe reizen zal worden beïnvloed als we beginnen met het oppakken van oude gewoonten. Maar waarom niet gebruik maken van deze rustige periode om een aantal van deze punten die we hebben genoemd te onderzoeken? En natuurlijk, als het nodig is om je strategie te veranderen, kun je altijd gewoon terug naar wat je eerder deed. Simpel!