Hotels die zichzelf opnieuw uitvinden tijdens het coronavirus

25 april 2020 02:34 CEST

Voor iedereen in de horeca is de zomer van 2020 onvergetelijk. Terwijl vliegtuigen aan de grond blijven is het post-apocalyptische scenario dat door het coronavirus is gecreëerd, op de een of andere manier onze realiteit geworden. Het voelt alsof iemand op de pauzeknop heeft gedrukt en de hele mensheid begon zijn adem in te houden. Voor vastgoedbeheerders met lege kamers en nul gasten is het misschien verleidelijk om gewoon de boel te sluiten en af te wachten. Dit is echter misschien niet de meest wijze manier van handelen. Veel hotels zijn erin geslaagd het verlies aan inkomsten te beperken door nieuwe strategieën te implementeren welke hen in staat stellen open te blijven en de wereld te helpen in haar strijd tegen het coronavirus.

De hotels en appartementen die kamers voor lang verblijf huren

Hoteliers in steden over de hele wereld hebben ontdekt dat, hoewel de kortetermijnboekingen als gevolg van Covid-19 zijn gedaald, er een toename is geweest in het aantal verzoeken voor een langer verblijf van maximaal 90 dagen, naar verluidt door stagiaires en mensen die langdurig in hun werkomgeving moeten blijven. Daar komt nog bij dat, omdat veel steden te kampen hebben met een tekort aan woningen, de extra ruimte wordt verwelkomd door jongeren die meer dan ooit moeite hebben om op zichzelf te wonen. Boekingssites zoals Airbnb voldoen snel aan de vraag en steken hun energie in het aanpassen van hun platform om aan deze behoeften te voldoen.

Voor iedereen in de horeca is de zomer van 2020 onvergetelijk…

De hotels die de ziekenhuizen en daklozen helpen

Coronavirus heeft een unieke uitdaging voor mensen zonder huis. Veel daklozen zijn begonnen met het vermijden van schuilplaatsen omdat die plaatsen erom bekend staan veel ziekte verwekkers te hebben, en de beperkte ruimte maakt sociale afstand praktisch onmogelijk. Omdat deze personen driemaal meer kans hebben op een onderliggende ademhalingsaandoening, zijn ze bijzonder kwetsbaar voor infectie en ziekenhuisopname, waardoor het van vitaal belang is dat ze een veilige plek hebben om zichzelf te isoleren en indien nodig in quarantaine te plaatsen. Hotels bieden de ideale faciliteiten en overheidsinstanties haasten zich om kamers te regelen omdat een vroege reactie van cruciaal belang is.

Veel hotels hebben ook samengewerkt met nabijgelegen ziekenhuizen en boden hun kamers aan aan eerstelijns medisch personeel, patiënten met een laag risico en hun families. De nabijheid elimineert het risico van woon-werkverkeer en biedt essentiële diensten zoals wasserette en wifi, zodat ze kunnen communiceren met dierbaren.

De restaurants van het hotel met afhalen en thuisbezorging

Omdat veel landen zware reisbeperkingen en zelfs totale lockdowns opleggen, is het geen wonder dat de afhaalbestellingen van Just Eat met 50% zijn gestegen. Om te voldoen aan de behoeften van degenen die zichzelf isoleren of in quarantaine plaatsen, exploiteren veel hotels nu thuisbezorgdiensten of afhaal diensten met hun restaurants.

In andere landen waar de richtlijnen meer ontspannen zijn, hebben hotels de manier waarop ze eten serveren in hun restaurant veranderd door tafels zo op te zetten dat de sociale afstandsvereisten worden gerespecteerd en mensen toch een plezierige en stressvrije avond uit krijgen.

Dit zijn slechts enkele van de manieren waarop hotels hun landen helpen om Covid-19 te bestrijden, maar we zijn er zeker van dat er nog veel meer zijn. We hopen dat je je veilig een weg baant door deze crisis en er sterker uit zult komen. Bedenk tot die tijd dat alle acties die u nu onderneemt alleen maar kunnen helpen om uw bedrijf te versterken en uw overleving te verzekeren.