Op maat gemaakte ervaringen voor uw gast

Op maat gemaakte ervaringen voor uw gast

Het is interessant dat als het gaat om goederen en diensten, hedendaagse hotelgasten belevingen zullen verkiezen boven spullen (92% van de gasten verwacht aanpasbare kamervoorzieningen in 2020, volgens Forbes, 2015). Wat betekent dit precies voor de hotelier? Laten we als voorbeeld de airconditioning nemen. Het is niet genoeg om alleen airconditioning in een kamer aan te bieden, een gast verwacht dat de temperatuur naar smaak aan te passen is. Bij het Amsterdam CitizenM Hotel kunnen gasten kiezen voor kamersfeer voorkeuren voordat ze zelfs maar van huis gaan!

76% van de reizigers houdt bij het boeken rekening met de high-tech voorzieningen van het hotel, waardoor steeds meer hotels diensten aanbieden zoals in-room films on demand, aanpasbare koelkast in de kamer, bluetooth-luidsprekers, smartphones als hotelsleutels, gratis kranten (papier of online), en sommige van de Aloft Hotels zijn zo ver gegaan als het gebruik van een robot butler genaamd Botlr om virtuele roomservice te bieden. The Sky is the Limit als hotels het gevecht aan gaan om klanttevredenheid te winnen…

Maar nu al deze technologie al is geïmplementeerd, wat kunnen we in de toekomst dan nog meer verwachten?

Om te beginnen is het Hilton van plan om een “Connected Room” te bouwen, waarmee gasten de functies van hun kamer kunnen bedienen via een app, zoals verlichting, entertainment en temperatuur. De Cruise-industrie neemt het voortouw op dit gebied en ontwikkelt verschillende ideeën die uiteindelijk kunnen worden gebruikt in hotels, hostels en zelfs B&B’s.

De Carnival Corporation breng 21e eeuw technologie naar een nieuw niveau met een “medaillon” dat ze hebben gebouwd met de naam van hun gast, schip en afvaart datum. Wat doet het? Het helpt reizigers deuren te openen en te betalen voor goederen en het kan de bemanning waarschuwen om te weten wie de gasten zijn die ze benaderen. Het slaat voorkeuren van gasten op, zoals dieetbeperkingen en diner reserveringen. Dankzij het geolocatiesysteem kan de passagier gemakkelijk door de bemanning worden gelokaliseerd om bepaalde verzoeken te voldoen, bijvoorbeeld door drankjes of snacks te bezorgen (deze diensten kunnen worden aangevraagd via een smartphone, tablets of interactieve schermen).

Op dezelfde manier richt Royal Caribbean Cruises zich op het verbeteren van ervaringen door middel van gezichtsherkenningstechnologie met zijn App. Met deze app kunnen passagiers inchecken met gezichtsherkenning in plaats van via lange rijen bij incheckbalies. Eenmaal aan boord kunnen ze zich aanmelden voor excursies, drankjes bestellen, diner reserveringen maken, kamerdeuren openen en dankzij RFID-tags op bagage kunnen gasten ook hun bagage volgen.

Het is onwaarschijnlijk dat de meeste hoteliers erin geslaagd zijn om gezichtsherkenningstechnologie door te voeren of hun gasten kamersfeer systemen te bieden. Maar met Sirvoy’s zeer intuïtieve Property Management System (PMS) kunnen ze het beheer van hun vestiging gemakkelijker maken en tegelijkertijd de gastenervaring verbeteren. Wij bieden Property Managers graag een gratis proefperiode van 14 dagen om het te bekijken. 

In de tussentijd is het zeker interessant om te kijken wat de  toekomst voor de hotelier biedt, sinds hij technisch en emotioneel meer verbonden is met de behoeften van de gast. We zijn er zeker van dat u het ermee eens dat wat er ook gebeurt dit kan alleen maar een goede zaak is!