Hoe je meer buitenlandse gasten naar je hotel kunt trekken

26 september 2019 17:10 CEST

Vandaag, 27 september 2019 is het Wereld Toerisme Dag, een dag die erop is gericht het bewustzijn van het belang van toerisme in de internationale gemeenschap te vergroten. Daarom hebben we besloten om te kijken naar de drie beste manieren waarop je meer internationale bezoekers naar je hotel kunt trekken.

Een internationale taal strategie ontwikkelen

Er zal geen twijfel over bestaan dat het aanbieden van andere talen een waardevolle rol speelt bij het bereiken van buitenlandse bezoekers. Als hotelier kunt u in contact blijven met uw gasten door ervoor te zorgen dat je zoveel mogelijk gasten hebt die een buitenlandse taal spreken. Technologie heeft grote stappen gezet wanneer het gaat om real-time vertalen en er zijn nu vertaaldiensten beschikbaar die specifiek gericht zijn op reizigers en hotels Een zo‘n bedrijdat het belang van meertalige klantenservice begrijpt is Whym, die een reeks diensten aanbiedt die op maat gemaakt en ontworpen zijn met Hoteliers in gedachten.

Natuurlijk zijn er andere lage kostenopties beschikbaar met Google Translate als een van de meest populaire. Google Translate wordt nu elke maand door meer dan 200.000.000 mensen gebruikt. Het is zo populair gebleken dat ze nu hun technologie hebben uitgebreid en er een camera-vertaler in hebben opgenomen die tekst uit afbeeldingen in vrijwel elke taal vertaalt. Ze hebben ook onlangs pixel-oordopjes toegevoegd aan hun productreeks dat werkt met Google Assistant om real-time vertalingen te bieden in 40-talen!

Een andere eenvoudige manier om uw reiziger die een andere taal spreekt te bereiken, is door ervoor te zorgen dat u een Property Management System (PMS) gebruikt dat geschikt is voor vreemde talen. Sirvoy‘s Booking Engine is momenteel beschikbaar in meer dan twintig talen en wordt automatisch weergegeven in de taal van de gasten op basis van hun geografische locatie. Daarbij komt dat de PMS is beschikbaar in acht talen, en er komen er meer bij. Dit betekent dat het systeem niet alleen communiceert met uw gasten, maar ook gericht is op het helpen van uw medewerkers die de systeemtaal kunnen veranderen, afhankelijk van hoe ze het meest comfortabel werken.

Blijf verbonden met de OTA‘s

OTA‘s hebben het budget en de tijd om gasten naar de hotels op hun website te trekken website te trekken, iets wat kleinere hotels  niet hebben. Het is van vitaal belang om ervoor te zorgen dat je jouw bedrijf weergeeft op een OTA die bekend is bij de gasten die je wilt aantrekken. Het is begrijpelijk dat dit een zorg voor de meeste Hoteliers kan zijn, omdat de meer OTA waarmee u verbinding maakt, de meer mogelijkheden voor dingen om fout te gaan. Maar als je er voor zorgt dat je PMS de mogelijkheid heeft om het beheer hiervan te regelen met een Channel Manager, dan kun je zonder stress genieten van alle voordelen!

Laat uw bestemming zien in het buitenland

Een van de beste manieren om dit te doen is door partnerschappen te vormen met touroperators en met reisbureaus samen te werken. De meeste reizigers gebruiken deze diensten liever als ze verder weg reizen, dus het is een geweldige manier om langeafstands gasten te bereiken. LinkedIn is een geweldige plek om aan de slag te gaan, want er zijn genoeg reisgroepen waar je je bij kunt aansluiten. Bestemmingsmarketing-websites zijn een andere goede plek om te proberen wanneer je je richt op afzonderlijke locaties, omdat deze meestal een sectie met accommodatie aanbiedingen hebben. Hier is er bijvoorbeeld een die ik vond toen ik even snel zocht naar  Vancouver en je zult merken dat de meeste toeristische bestemmingen een site hebben die vergelijkbaar is met deze.

Travel community-websites zijn een andere grote mogelijkheid, waarbij TripAdvisor de meest voor de hand liggende is. Ze zijn vaak de eerste stop voor de meerderheid van de reizigers die ervaringen van andere reizigers willen lezen. Daarom is het belangrijk om er altijd ervoor te zorgen dat je tevreden gasten vraagt om hun beoordelingen achter te laten op sites zoals deze, omdat deze feedback op de lange termijn van onschatbare waarde zal zijn voor uw bedrijf.

Als laatste punt, reisbureaus en touroperators zullen graag echt gedetailleerde inhoud willen zien, zoals foto’s, kaarten en beschrijvingen. Zorg er dus voor dat je je website bijwerkt en de informatie actueel is.

Begin met het uitvoeren van deze eenvoudige suggesties in je marketing strategie en we zijn ervan overtuigd dat je binnenkort gasten zult kunnen verwelkomen in zoveel talen als je kunt afhandelen!