Hoe u in 2018 een hotelbeheersysteem (PMS) kiest

Welke ben jij?

Het lijkt erop dat er twee soorten hoteliers zijn. Iemand die regelmatig termen als technologie, draadloos, cloudbased, integratie en software gebruikt. En een ander wiens vocabulaire woorden bevat als ouderwets, handmatig, analoog, traditioneel en waarschijnlijk uitgeput! Uit een rapport van Software Advice uit 2015 blijkt dat 25% van de accommodatie-eigenaren nog steeds pen en papier gebruiken om essentiële informatie vast te leggen en dat maar liefst 16% helemaal geen systeem heeft.

Het lijkt misschien moeilijk te geloven dat hoteleigenaren nog steeds archaïsche methoden (of zelfs geen methoden!) gebruiken om hun eigendommen te beheren, maar dat is eigenlijk niet zo verwonderlijk. Veel kopers zijn sceptisch dat een eigendomsbeheersysteem het werk echt beter kan doen dan dat ze zelf kunnen en geven de voorkeur aan analoge methoden die volgens hen veiliger en betrouwbaarder zijn. Deze overtuigingen zijn echter vaak geworteld in misvattingen over de huidige software en een gebrek aan technische kennis.

Actueel blijven in een snel veranderende branche

Het is niet verwonderlijk dat dit gebrek aan bewustzijn bestaat. De meeste hoteliers zullen toegeven dat ze weinig tijd hebben en het idee om technische termen te verwerken, software te onderzoeken en personeel op te leiden om nieuwe methoden te gaan gebruiken, voelt als een onmogelijke droom. Met geduld en een beetje moeite kunnen hoteleigenaren echter inspiratie vinden in opkomende technologie en tijd vrijmaken – ja mensen, zei ik tijd – voor andere bezigheden.

Voor alle hoteliers die klaar zijn om de sprong naar het digitale tijdperk te wagen, en om degenen onder u te helpen die overweegt een bestaand systeem te reviseren, gaan we ons verdiepen in de moeren en bouten van een vastgoedbeheersysteem en wat het kan bieden u vandaag. We gaan dieper in op de technologie die momenteel beschikbaar is en hoe deze u kan helpen het volledige potentieel van uw bedrijf te benutten.

In deze driedelige serie laten we je zien hoe een systeem als Sirvoy een handje kan helpen, vooral met betrekking tot welke functies een hotelier nodig heeft en welke niet. Het kan gemakkelijk zijn om in de comfortabele val te trappen door slechts een klein percentage van de functionaliteit te gebruiken die beschikbaar is voor een PMS-systeem, dus we gaan ons best doen om echt uit te leggen hoe u er het beste een kunt selecteren en hoe u het beste uit uw Property Management System als je het eenmaal hebt.

Toptips voor het selecteren van een PMS

De functies die in 2018 beschikbaar zijn voor een PMS zijn er in overvloed en het is bijna onmogelijk om een volledige lijst samen te stellen, aangezien ze in een snel tempo blijven groeien. We raden u aan de volgende punten in gedachten te houden bij het onderzoeken van een systeem.

Een goed PMS geeft uw medewerkers een overzicht van wat er die dag gebeurt. Dit bespaart tijd en gedoe, omdat u niet van het ene scherm naar het andere hoeft te klikken om een vogelperspectief te krijgen.

Zorg ervoor dat uw boekingen live worden bijgewerkt via geïntegreerde kanalen. Later meer over kanalen en integratie, maar deze functie betekent dat u geen dubbel werk hoeft te doen door informatie handmatig opnieuw in te voeren.

Het is belangrijk dat u een systeem kiest dat gemakkelijk te installeren en intuïtief is voor iedereen. Cloudgebaseerd heeft hier vaak de voorkeur, omdat het automatisch wordt bijgewerkt en een eenvoudigere implementatie mogelijk maakt. Het is van vitaal belang dat het systeem door personeel op alle niveaus kan worden gebruikt, dus als u niet de enige gebruiker wilt zijn, kan het de moeite waard zijn om een of twee vertrouwde medewerkers te raadplegen voor hun input voordat u een toezegging doet.

Dit zijn onze beste tips voor hoteliers die online een boekingssysteem willen vinden. In de volgende aflevering van deze blog gaan we kijken naar vier belangrijke gebieden waarop u zich moet concentreren om de beste beslissing voor u en uw bedrijf te nemen. Deze hebben specifiek betrekking op de software en het gebruiksgemak, de administratieve mogelijkheden en de faciliteiten voor boekingsbeheer.